۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
نشست هماهنگی اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر برگزار شد
رئیس مرکز بین‌الملل وزارت نیرو:

نشست هماهنگی اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر برگزار شد

با توجه به مناسبات سازنده سیاسی دو کشور و تاکیدات روسای دو کشور برگزاری نهمین کمیسیون ایران و قطر از اهمیت بسیار بالای در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور برخوردار است.

به گزارش بازار، مجتبی اکبری با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، گفت: نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر به صورت سالیانه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو هیئت بلندپایه از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شورای روابط تجاری دو کشور، برای توسعه و تعمیق مناسبات دوستانه دو کشور در تهران برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بین‌الملل وزارت نیرو در این باره افزود: با توجه به مناسبات سازنده سیاسی دو کشور و تاکیدات روسای دو کشور برگزاری نهمین کمیسیون ایران و قطر از اهمیت بسیار بالای در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: این کمیسیون در قالب چهار کمیته تخصصی از دو کشور ایران و قطر شامل کمیته تجارت (بازرگانی، صنایع و اتاق‌های بازرگانی، بانکی، گمرکی و بیمه)، کمیته زیر ساخت (راه و شهرسازی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کار)، کمیته اجتماعی و فرهنگی (گردشگری و صنایع دستی، بهداشتی، علوم و پژوهش، قضائی و حقوق) و کمیته انرژی (آب و فاضلاب، برق و نقت و گاز و محیط زیست) برگزار می‌شود.

دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر اظهار کرد: در حاشیه این اجلاس، نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای ایران در حوزه «صنایع مواد غذایی»، «بهداشت، درمان و دارویی»، «صنعت کشاورزی» و «دانش‌بنیان‌ها» و «انرژِی» در حوزه ستادی وزارت نیرو با هدف معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در صنایع پایه برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش جلسه هماهنگی دستگاه‌های داخلی با حضور ۴۵ نماینده از دستگاه‌های دولتی حاضر در نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر برای تبادل نظر و هماهنگی‌های لازم دستگاه‌های متولی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور در ساختمان حوزه ستادی وزارت نیرو برگزار شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha