۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
آغاز اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت

آغاز اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت از امروز ۱۱ آذرماه در سراسر کشور با کاشت ۲۵۰ میلیون نهال در سال اول این طرح ۴ ساله آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می‌گوید: بیش از ۲۴۸ میلیون نهال در ۲۰۲ نهالستان تولید شده و از روز شنبه ۱۱ آذرماه در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

البته اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت بدون اجرای طرح آبخیزداری وتقویت سفره‌های زیرزمینی و تامین آب سبز مشکل است بنابر این طرح‌های آبخیزداری مکمل اجرای این طرح است.

وحید معاون امورآبخیزداری سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری می‌گوید حدود ۲۰ میلیون هکتار عرصه مورد مطالعه آبخیزداری داریم و اگر بتوانیم ظرف ۳ سال مطالعاتی که داریم و هنوز اجرا نشده را اجرایی کنیم جهش چند ده برابری اتفاق خواهد افتاد و به این منظور بر اساس تفاهمنامه‌های منعقد شده در سطح استان وملی، ۲۰ میلیون هکتاری که عقب ماندگی ازبرنامه داریم ظرف ۳ سال اجرایی خواهد شد.

جلوگیری از گسترش بیابان و تخریب مراتع با کشت گیاهان سازگار به کم آبی و خشکی اولویت دیگر سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشوراست.

جلوگیری از گسترش بیابان و تخریب مراتع با کاشت گیاهان سازگار با کم آبی و خشکی یکی دیگر از اهداف این طرح است.

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می‌گوید سرعت بیابانزایی از نظر سطح در کشور ۳ برابر سرعت مقاابله با پدیده بیابانزایی است که همکاران ما در دفتر بیابان، طرح جهادی کنترل کانون‌های بحرانی فرسایش بادی را هم آماده کرده اند و حدود ۲ میلیون هکتار در بیابان‌های خود در سنوات گذشته جنگل کاری‌های بیابانی انجام شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha