۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
جوجه ها در آخر پاییز گران شمرده شدند؛ داستان ادامه دار یک کمبود| مرغ دوباره از قفس پرید
بازار گزارش می دهد؛

جوجه ها در آخر پاییز گران شمرده شدند؛ داستان ادامه دار یک کمبود| مرغ دوباره از قفس پرید

ایلام- داستان ادامه دار کمبود مرغ در ایلام این روزها برای مردم مشکلاتی به وجود آورده که نیازمند مدیریت صحیح در زمینه تولید و توزیع است.

بازار؛ گروه استان‌ها: با وجود جوجه ریزی متعدد در مرغداری‌های استان نابسامانی بازار مرغ افزایش یافته و میزان عرضه در مراکز توزیع مرغ کشتار روز پاسخگوی نیاز مردم نیست.

با این وجود در روزهای اخیر اگر چه مسئولان مربوطه مدعی عدم کمبود و توزیع ۵۰ تن مرغ تنظیم بازاری هستند اما در شهر ایلام علاوه بر مشاهده صف‌های خرید مرغ به سختی و به ندرت می‌توان مرغ کشتار روز را در مراکز توزیع و فروشگاه‌ها پیدا کرد.

کمبود مرغ باز هم چند روزی است که در بازار ایلام به یکی از مشکلات برای شهروندان ایلامی تبدیل شده است، با توجه به بالا بودن قیمت گوشت قرمز مصرف گوشت مرغ در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است.

مرغ در بازار بسیار کمیاب دیده می‌شود

یکی از شهروندان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: من امروز بسیاری از مراکز عرضه مرغ رفتم اما متاسفانه نتوانستم مرغ تهیه کنم، گوشت قرمز موجود است اما قیمت آن بسیار بالا است.

یکی از فروشندگان مرغ در ایلام: کشتارگاه ایلام به عاملین نفری ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ می‌دهد که جوابگوی استان نیست، الان در استان ایلام تقریباً نزدیک ۱۵ تن گوشت مرغ در روز نیز جوابگوی شهر نیست

اسد احمدی افزود: متاسفانه قیمت گوشت قرمز که بالا است و توان خرید آن را نداریم، مرغ هم از سر سفره ما حذف شده است.

سهمیه‌ها جوابگوی مشتری نیست

یکی از فروشندگان مراکز مرغ در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سهمیه مرغی که به ما می‌دهند جوابگوی مشتری نیست.

رضا ویسی با اشاره به اینکه کمتر از سهمیه اختصاص داده شده به ما مرغ تحویل داده می‌شود، افزود: قبلاً روزانه ۱۰ تا ۱۱ تن توزیع داشتیم اما الان روز ۳ تن است که جوابگوی نیاز مردم نیست.

داستان ادامه دار کمبود مرغ در ایلام| مرغ دوباره از قفس پرید

وی عنوان کرد: کشتارگاه ایلام به عاملین نفری ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ می‌دهد که جوابگوی نیاز شهر نیست، الان در شهر ایلام تقریباً نزدیک ۱۵ تن گوشت مرغ در روز نیز جوابگوی شهر نیست.

عدم تحویل به موقع مرغ توسط مرغداری‌ها به کشتارگاه

معاون بازرگانی جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: علت کمبود مرغ در بازار در روزهای گذشته عدم تحویل به موقع مرغ توسط مرغداری‌ها به کشتارگاه بوده است.

معاون بازرگانی ایلام اختلاف قیمت مرغ در استان ایلام با استان کرمانشاه حدود ۱۰ هزار تومان و استان خوزستان ۱۳ هزار تومان است، این عامل باعث خروج مرغ شده است

علی شکری افزود: با توجه به تفاوت قیمت در استان ایلام با استان‌های همجوار متاسفانه مرغ زنده از استان خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور مثال اختلاف قیمت مرغ در استان ایلام با استان کرمانشاه حدود ۱۰ هزار تومان و استان خوزستان ۱۳ هزار تومان است، این عامل باعث خروج مرغ شده است.

داستان ادامه دار کمبود مرغ در ایلام| مرغ دوباره از قفس پرید

وی بیان کرد: به رغم اینکه مسئولان طبق روال قبل مرغ موردنیاز استان تامین می‌کردند ولی الان باز با کمبود مواجه شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال امروز بیش از ۵۰ تن مرغ در سطح استان توزیع شده است ولی در کمترین زمان به فروش رفته است.

بر اساس گزارش‌های میدان شاهد کمبود مرغ در بازار استان ایلام هستیم. از آنجا که قیمت بالای گوشت قرمز باعث شده است، مصرف این قلم غذایی بیشتر شود اما ظاهراً برنامه ریزی و حمایت خاصی از تولید کنندگان این صنعت انجام نمی‌گردد.

بحث عرضه و تقاضای نهاده‌های دامی و طیور و در تبع آن تولید مرغ همواره از پیگیری‌های دستگاه قضای استان و تیتر رسانه‌ها بوده و این مشکل همواره باقی است.

نظارت مدام، برخورد با قاچاقچیان و متخلفان، و حمایت از تولیدکنندگان و استفاده از تجارب تولیدکنندگان چند راهکار اولیه برای تامین میزان مرغ در استان ایلام هستند.

امیدواریم سازمان‌های برنامه ریز و حمایت کننده صنعت مرغ به صورتی برنامه ریزی کنند که مایحتاج مردم در ایام مختلف سال دیده شود و گام‌های مثبتی برای تنظیم عرضه و تقاضا در این زمینه برداشته و خروجی کار مورد رضایت مردم باشد.

۴۰۰ واحد مرغداری در استان ایلام فعال است که سالانه بیش از ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان ایلام تولید می‌شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha