۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
۳۳ هزار تن سیب در شاهرود تولید شد
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان:

۳۳ هزار تن سیب در شاهرود تولید شد

سمنان- قاسمی، رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید ۳۳ هزار تن سیب در باغات شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: یک پنجم سیب تولیدی این شهرستان به کنستانتره میوه تبدیل می شود.

محمد رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از برداشت بیش از ۳۳ هزار تن انواع سیب در باغات شاهرود خبر داد و تکید کرد: سیب گلاب، گرین اسمیت، گلد، فوچی و ... در زمره مهمترین ارقام تولیدی سیب در شهرستان شاهرود محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ هکتار باغ سیب بارور و ۳۵۰ هکتار نهال کاری سیب در شهرستان شاهرود وجود دارد، تاکید کرد: حدود ۱۰ هزار تن از محصول سیب تولیدی شهرستان شاهرود درجه یک بوده و قابلیت صادرات را نیز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه یک پنجم سیب تولیدی شاهرود معادل شش هزار و ۵۰۰ تن نیز به کنستانتره میوه بدل می شود، گفت: ۱۰ درصد از کل محصول سیب تولیدی شاهرود نیز به صورت فرآوری شامل مربا، لواشک و پوره و ... عرضه می گردد.

قاسمی با بیان اینکه برداشت سیب از باغات شاهرود از ابتدای تیرماه هر سال آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد، گفت: بخشی از سیب تولیدی باغداران شاهرودی به سردخانه ها گذارده خواهد شد.

به گزارش بازار، استانداری سمنان امسال اعلام کرده که در میوه شب عید و مشخصاً محصول سیب، اولویت خرید را با باغداران استان سمنان خواهد داد.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha