۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
تولید سالانه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با یک شیفت کاری
مدیرعامل ایران خودرو دیزل اعلام کرد

تولید سالانه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با یک شیفت کاری

­مدیرعامل ایران خودرو دیزل می‌گوید: با یک شیفت کاری می‌توانیم سالانه هزار و ۲۵۰ تا هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به مشتری تحویل دهیم.

به گزارش بازار، جواد توسلی‌مهر، با تاکید بر اینکه به تعداد سفارش، می‌توانیم اتوبوس به مشتری تحویل دهیم، افزود: این ظرفیت در کشور وجود دارد که تولیدکنندگان داخلی، نیاز بازار را تامین کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری هیچ سفارشی به این خودروساز داخلی نداده است، گفت: تاکنون با وزارت کشور در تولید اتوبوس قرارداد بسته‌ایم که ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سفارش داده اند و هزار دستگاه از این میزان را تحویل داده ایم.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو دیزل، دو مدل تولید اتوبوس داریم که داخلی و مونتاژی است؛ در نسخه داخلی می‌توانیم سالانه هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید کنیم، از طرفی نمایندگی شرکت یوتانگ (یوتانگ بزرگترین تولیدکننده اتوبوس و میدل باس جهان) را داریم که می‌توانیم سالانه چند هزار اتوبوس به صورت CBU را تحویل دهیم، مشروط بر اینکه قرار داد ببندیم.

وی با اشاره به تفاوت قیمت اتوبوس‌های وارداتی با داخلی، گفت: اتوبوس‌های وارداتی خدمات پس از فروش ندارند ضمن اینکه از نظر قیمتی بالاتر از خودروهای داخلی هستند؛ اتوبوس وارداتی با عوارضی که دارند ارزانتر از نسخه‌های داخلی نمی‌شود.

به گفته توسلی‌مهر، این خودروساز فقط با یک شیفت کاری می‌تواند سالانه هزار و ۲۵۰ تا هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید کند و با افزایش شیفت کاری (۲ شیفت)، توان تولید سالانه سه هزار دستگاه اتوبوس را دارد، ضمن اینکه چندهزار دستگاه هم می‌تواند به صورت مونتاژی تحویل دهد و محدودیتی در تحویل اتوبوس ندارند.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha