۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
۴۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان بوشهر صادر می شود| لزوم رقابت تولیدات استان با نمونه خارجی
در گفت وگو با بازار مطرح شد:

۴۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان بوشهر صادر می شود| لزوم رقابت تولیدات استان با نمونه خارجی

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم رقابت تولیدات بومی استان بوشهر با نمونه خارجی گفت: امسال ۴۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان بوشهر صادر می شود.

احمد محمدی زاده جمعه شب در حاشیه بازدید از کارخانجات تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تقویت تولید بومی از اولویت های اساسی استان در سال جاری است و برای تحقق این مهم از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می بریم.

وی افزود: حمایت از تولیدکنندگان استان، علاوه بر رونق اقتصادی و کاهش قیمت ها، در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی و بهبود معیشت خانوارها نیز تاثیر بسزایی دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: سرکشی از این واحدهای تولیدی در راستای شناخت مشکلات و دغدغه های حوزه تولید و رفع موانع پیش روست که امیدوارم این روند تداوم یابد.

محمدی زاده بیان کرد: بازاریابی محصولات تولیدی استان بویژه بازار خارجی تولیدات، در دستور کار قرار دارد و سازمان توسعه تجارت و وزارت خارجه و وزارت اقتصاد و سایر متولیان امور نیز در این زمینه کمک می کنند.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان بومی باید برای رقابت با نمونه خارجی یا داخلی، کیفیت تولیدات خود را بالاتر ببرند و در غیر این‌صورت، ممکن است بازار را از دست بدهند.

استاندار بوشهر گفت: استفاده از دانش و فناوری روز در ارتقای سطح کیفی تولیدات کمک شایانی می کند.

وی اضافه کرد: حجم کالاهای صادراتی از استان بوشهر باید نسبت به سنوات گذشته افزایش یابد و بویژه در حوزه کشاورزی، تلاش زیادی برای رشد صادرات انجام شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر هدف‌گذاری صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر در سال جاری به میزان 400 میلیون دلار تصریح کرد: هدف‌گذاری صادرات برای محصولات صنعتی استان بوشهر نیز در سال جاری به میزان 223 میلیون دلار تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، استاندار بوشهر از شرکت "جی لیان جی" تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی و "کارخانه بزرگ کولرسازی"، بازدید و از نزدیک با مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان این حوزه ها آشنا شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha