۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
درآمد قالی بافی متناسب با تورم نیست
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

درآمد قالی بافی متناسب با تورم نیست

گرگان- میرشکار، بافنده فرش دستباف گفت: متاسفانه درآمد قالی بافی متناسب با تورم افزایش نمی یابد اما عشق به این کار بافندگان فرش دستباف را پای دار قالی نگاه داشته است.

صغری میرشکار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کار فرش و بافندگی سختی های زیادی دارد اما به دلیل علاقه ای که به این هنر داشتم، شغل کارمندی را رها کرده و به این حرفه روی آوردم.

این بافنده فرش دستباف اهل استان گلستان افزود: در کارگاه تولیدی ما فرش ها از پشم خالص بافته می شود که خاصیت درمانی دارد ضمن اینکه به دلیل طبیعی بودن پشم، این کار آرامش خاصی را به بافنده منتقل می کند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی باعث دور شدن اعضای خانواده از هم شده است، گفت: کار فرش اعضای خانواده را درگیر می کند و فرزندان در کنار مادر به این کار علاقه مند می شوند.

میرشکار بیان کرد: درآمد بافنده به اندازه تورم و شرایط اقتصادی افزایش پیدا نمی کند اما برای بافندگان هنرمند که به این کار علاقه دارند، قابل تحمل است.

وی اضافه کرد: قطعا کار در خانه برای یک بانو مزایایی دارد و نسبت به شغل خارج از خانه باعث کاهش هزینه های جانبی او می شود.

میرشکار تا کنون به حوزه فروش و بازار یابی فرش ورود نکرده و فرش های تولیدی خود را به یک شرکت در شهر تبریز که نخ و خامه مورد نیاز کارگاه را از آن تهیه می کند، می فروشد.

وی تصریح کرد: ۲۰ بافنده در شهرها و روستاهای مختلف استان به صورت غیر متمرکز در تولیدی ما مشغول به کار هستند.

این بافنده فرش دستباف یادآور شد: بافت یک فرش با بافت درشت تبریز و گره ترکی نسبت به بافت ریز مخصوص استان گلستان به زمان کمتری نیاز دارد.

کد خبر: ۲۵۸٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha