۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
متا از مسدودسازی ۴۸۰۰ حساب کاربری مرتبط با چین در اینستاگرام و فیسبوک خبر داد
کشیده شدن جنگ آمریکا و چین به شبکه های اجتماعی؛

متا از مسدودسازی ۴۸۰۰ حساب کاربری مرتبط با چین در اینستاگرام و فیسبوک خبر داد

شرکت متا به عنوان مالک دو پلتفرم بزرگ اینستاگرام و فیسبوک، از مسدودسازی بیش از ۴۸۰۰ حساب کاربری تقلبی وابسته به چین خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت متا به عنوان مالک دو پلتفرم بزرگ اینستاگرام و فیسبوک، از مسدودسازی بیش از ۴۸۰۰ حساب کاربری تقلبی وابسته به چین خبر داد.

بر اساس این گزارش، متا دلیل مسدودسازی این تعداد حساب های تقلبی یا فیک را وابستگی آنها به دولت چین و تلاش برای ایجاد تفرقه در میان شهروندان آمریکایی و به منظور تاثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در این کشور اعلام کرده است.

بنا بر ادعای متا، این حساب های کاربری در صدد جذب مخاطب آمریکایی برای خود و ایجاد فضای دوقطبی در جامعه آمریکا به منظور جهت دهی به انتخابات سال ۲۰۲۵ این کشور بوده و به همین دلیل مورد مسدود سازی قرار گرفته اند.

متا همچنین مدعی شده که مالکین این حساب های کاربری با انتشار محتوای دروغ در پی ترویج اخبار نادرست و به انحراف کشیدن ذهن مخاطبین آمریکایی بوده اند. به گفته متا، اکثر این حساب ها، ادعاهای نادرست تحلیلگران و سیاستمدارانی که در شبکه اجتماعی توئیتر (X) منتشر می شوند را در دو پلتفرم اینستاگرام و فیسبوک بازنشر داده اند.

متا مدعی است که بازنشر این اظهارات نه به دلیل حمایت از حزب خاصی در انتخابات آمریکا، بلکه به منظور دو قطبی سازی فضا در جامعه آمریکا در فاصله کمتر از یک سال مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بوده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha