۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
۴۴ نقطه کشور برای ساخت شهرک‌های مسکونی مکان‌یابی شده است
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

۴۴ نقطه کشور برای ساخت شهرک‌های مسکونی مکان‌یابی شده است

مالکی، مدیرعامل سازمان زمین و مسکن گفت: ۴۴ نقطه کشور برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی برای ساخت شهرک‌های مسکونی مکان‌یابی شده است.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این شهرک ها در گستره ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار در خارج از محدوده شهر و به صورت مستقل راه اندازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این شهرک ها اراضی به صورت ویلایی واگذار خواهد شد، گفت: برنامه این سازمان راه اندازی ۵۰ نقطه برای شهرک سازی در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در مجموع سازمان ملی زمین و مسکن دو وظیفه عمده و مهم مدیریت زمین یعنی بهره‌برداری و مدیریت اراضی در اختیار دولت و اجرای طرح‌های مسکن دولت و نظارت بر این طرح‌ها را بر عهده دارد.

مالکی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم را طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: در دولت‌های گذشته به دلیل نبود برنامه منسجم برای تامین مسکن، اجرای طرح‌های مسکن با وجود انباشت تقاضاها با چالش‌هایی مواجه شده بود که در حال حاضر تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یک کار جهادی در حال اجراست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از چهار میلیون خانواده ایرانی تاکنون برای بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن در سامانه ثمن ثبت نام کردند و بررسی‌ها نشان می‌دهد این متفاضیان متاهل و فاقد مسکن از شرایط لازم طرح برخوردارند ضروری است با یک کار جهادی عقب ماندگی های این حوزه جبران شود.

کد خبر: ۲۵۸٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha