۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
تحقیقات حوزه گیاه پزشکی تقاضامحور و مبتنی بر نیازهای اصلی کشور است
رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور:

تحقیقات حوزه گیاه پزشکی تقاضامحور و مبتنی بر نیازهای اصلی کشور است

گرگان- نعیمی، رییس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور گفت: براساس راهبردهای ترسیم شده تلاش می کنیم پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام موسسه گیاه پزشکی تقاضا محور و مبتنی بر نیازهای اصلی کشور باشد.

شهرام نعیمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور از موسسات قدیمی و مادری تابعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) تلقی می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور افزود: از جمله اهداف این موسسه می توان به مدیریت عوامل خسارت زای گیاهی و همچنین بحث مهم امنیت غذایی اشاره کرد.

وی گفت: کنترل عوامل خسارت زای گیاهی مانند آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز که موجب کاهش عملکرد و راندمان تولید در مزارع زراعی می‌شود از جمله رویکردهای موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور است.

نعیمی گفت: سلامت غذا و ایمنی مواد غذایی از جمله اهداف جدی و مهم موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور است و به دنبال آن هستیم تا علاوه بر تامین امنیت غذایی در تحقق سلامت محصولات زراعت پایه، نقش آفرینی مطلوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: حفظ ذخایر ژنتیکی و همچنین صیانت از تنوع زیستی از جمله رویکردهای موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور است که با استفاده از بنیه علمی محققان ایرانی در دستور کار قرار دارد.

رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور افزود: تلاش کردیم تا با بازنگری در کردهای فعلی بتوانیم اولویت‌های اصلی کشور را در دستور کار قرار دهیم و با ترسیم طرح و پروژه‌های تحقیقاتی پاسخگوی نیازهای کشور باشیم.

نعیمی ادامه داد: اهتمام بر آن است تا طرح ها و پروژه هایی را ترسیم کنیم که مبتنی بر نیاز اصلی کشور و تقاضا محور باشد.

وی گفت: هرچند اعتبارات محدودی در این بخش پیش بینی شده اما سلامت محصولات تولیدی و همچنین حفظ محیط زیست از جمله اولویت‌های این موسسه است که دستاوردهای مطلوبی هم حاصل شده است.

رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور عنوان کرد: براساس رویکرد ترسیمی تلاش می‌کنیم تا تحقیقات به دست مشتری و بهره‌بردار اصلی برسد و بر اساس نیازمندی‌های بهره‌برداران حرکت کنیم.

وی‌ بیان کرد: واحدهای کشت و صنعت، گلخانه داران، دارندگان اراضی زراعی بزرگ از جمله مشتریان و بهره‌برداران این موسسه تلقی می‌شوند که مساعی بر این است نتایج اثربخشی ناشی از تحقیقات در اختیار آنها قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۵۸٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha