۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
ساخت سوله باکیفیت و ارزان با ساندویچ پانل

ساخت سوله باکیفیت و ارزان با ساندویچ پانل

سوله یک سازه بزرگ با دهانه عریض است که کاربری متنوع دارد. تقریبا در سه دهه قبل سوله را با استفاده از دیوار آجری و بتنی بنا می‌کردند.

به گزارش بازار، سوله یک سازه بزرگ با دهانه عریض است که کاربری متنوع دارد. تقریبا در سه دهه قبل سوله را با استفاده از دیوار آجری و بتنی بنا می‌کردند. اما در حال حاضر متریال پیشرفته‌تری به نام ساندویچ پانل برای ساخت سوله و سازه‌ها روی کار آمده است.

معایب و نقاط ضعف مصالح سنتی در ساندویچ پانل برطرف شده و علاوه بر آن نقاط مثبت بسیار زیادی نیز دارد. ساندویچ پانل از یک قطعه فوم عایق تشکیل شده است که این فوم از بالا و پایین به یک لایه ورق فلزی چسبیده است. فوم عایق جز ساختار پایه ساندویچ پانل است که نقش مقاومت حرارتی، رطوبتی، صوتی و حتی مکانیکی سازه را در برابر ضربه و فشار برعهده دارد. اما ورق‌های فلزی به عنوان پوشش بیرونی نقش حفاظت از ساختار ساندویچ پانل را در برابر رطوبت، پوسیدگی، خوردگی و زنگ‌زدگی را بر عهده دارند.

انواع ورق‌ ساندویچ پانل که به صورت معمول در فرآیند تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم است. فوم‌های به کار رفته نیز از جنس فوم پلی اورتان، اکس پی اس و یا پشم سنگ است. هر کدام از انواع ورق یا انواع فوم‌ ها ویژگی، ترکیبات و مشخصات فنی مختص به خود را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پانل های ساندویچی می‌توانید به مقاله ساندویچ چیست مراجعه نمایید.

ساخت سوله با ساندویچ پانل چه تفاوتی با آجر دارد؟

اغلب اوقات زمانی که یک محصول جدید به بازار عرضه می‌شود نقص و خلاهای محصولات قبلی در آن برطرف شده است. استفاده از ساندویچ پانل به جای آجر یا بتن مزایای زیادی برای سازندگان به همراه دارد.

ساخت و اجرای سوله در مدت زمان کمتر

از آن جایی که ساندویچ پانل یک ساختار پیش ساخته و آماده شده در کارخانه است بعد از تولید به محل اجرای پروژه منتقل می‌شود و تنها باید توسط پیچ و مهره به زیرسازی متصل شود.

کاهش قیمت و هزینه‌های اجرای پروژه

کوتاه شدن زمان اجرای پروژه بر روی هزینه‌های جاری مانند دستمزد نیروی انسانی، هزین اسکان و خوراک نیروها تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این ساندویچ پانل به دلیل دوام، پایداری و طول عمر بالای خود و عدم نیاز به هزینه‌های تعمیر و نگهداری در طول زمان برای کارفرمایان صرفه اقتصادی خواهد داشت.

عایق بندی سازه

ساندویچ پانل به دلیل داشتن یک لایه فوم در بین ورق‌های فلزی در برابر هدر رفت انرژی حرارتی، برودتی و رطوبتی از محیط داخلی سازه به سمت بیرون جلوگیری کرده و همچنین مانع ورود گرما، سرما و رطوبت از بیرون به سمت داخل سازه می‌شود.

این ویژگی در بسیاری از انوع کاربری‌ها مانند کلین روم (اتاق تمیز) و ساخت سردخانه با ساندویچ پانل دارای اهمیت است. همچنین در سازه‌های پیش ساخته اداری، صنعتی یا تولیدی سبب کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش محیط می‌شود.

images_1701248061_6566fc3d13d98.jpg

طول عمر بالا

کیفیت مواد اولیه و مقاومت بالایی که در پانل ساندویچی است سبب افزایش طول عمر و عملکرد سازه در طول زمان می‌شود. به لطف وجود انواع ساندویچ پانل که مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش سوزی  استفاده از پانل در کاربری‌هایی که به صورت مستقیم در معرض حرارت و آتش قرار دارند مانند کوره‌ها یک انتخاب هوشمندانه است.

همچنین در سوله صنعتی که با مواد شیمیایی، اسید یا حلال‌ کار می‌کنند ساندویچ پانل خواص خود را از دست نمی‌دهد و همین مورد بر روی طول عمر سازه تاثیر دارد. در برابر تابش مستقیم آفتاب، بارش برف و باران و طوفان شدید استحکام بسیار خوبی دارد و می‌توان از این سازه در شرایط آب‌وهوایی مختلف و بسیار سخت استفاده کرد.

جا به جایی و نصب راحت

ساندویچ پنل وزن بسیار سبکی دارد به همین دلیل جا به جایی آن به راحتی توسط تسمه پارچه‌ای و لیفتراک انجام می‌شود. علاوه بر این برای نصب ساندویچ پانل از اتصال آن به زیرسازی به راحتی توسط دست بلند می‌شوند.

images_1701248033_6566fc212c695.jpg

اجزای تشکیل دهنده یک سوله

ستون: ستون اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ ترین اجزای ساخت یک سوله است که به صورت قطعات جدا توسط تریلرها به محل اجرای پروژه منتقل می‌شود.

رفتر: همان قسمت هشتی شکل سقف است که از ستون‌های فلزی تشکیل شده است و بخش از قاب اصلی سوله را تشکیل می‌دهد.

استرات: قاب‌های سوله را در راستای طولی به یکدیگر متصل می‌کند و از یک ستون به ستون بعدی متصل می‌شود استرات معمولا از جنس قوطی یا لوله است.

بادبند دیوار و سقف: بادبندها به صورت ضربدری متصل می‌شوند و از جنس میلگرد هستند. هم در دیوار و هم در سقف نصب می‌شوند. زمانی که در دیوار نصب می‌شوند بار را از قاب به فونداسیون منتقل می‌کنند.

پرلین: پرلین یا همان پروفیل z در سقف سوله نصب می‌شود و بارهای وارده به سقف را به تیرهای اصلی منتقل می‌کند.

وال پست: وال پست برای حفظ فرم سوله به کار می‌رود و نقشی در انتقال بار به فونداسیون بر عهده ندارد. وال پست‌ها ستون نگهدارنده دهانه اول و دهانه آخر هستند.

گیرت: نوعی زیرسازی ساندویچ پانل دیواری است که برای نگه داشتن و اتصال دیوارها به کار برده می‌شود.

سگراد: اغلب از جنس میلگرد است و برای مهار پرلین به کار برده می‌شود و جهت حفظ یکپارچگی پرلین‌ها، بار کششی را بین پرلین‌ها تقسیم می‌کند و از یک پرلین به پرلین بعدی متصل می‌شود.

نبشی فلنج استی (سینه بند): در نزدیکی اتصال تیر و ستون اجرا می‌شود و از پروفیل z به تیر متصل می‌شود و بارها را به ستون منتقل می‌کند.

images_1701247633_6566fa913bfa9.jpg

چه طور هزینه‌های ساخت سوله را کاهش دهیم؟

با توجه به موارد گفته شده استفاده از ساندویچ پانل با توجه به مزایای بسیار زیادی که با خود به همراه دارد سبب کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز ، بهینه سازی زمان راه اندازی و بالا رفتن کیفیت نهایی سازه ما می‌شود.

سیستم lsf یک سیستم سبک قاب فولادی است که از ورق‌ گالوانیزه تشکیل شده و وزن بسیار سبکی دارد. ساخت سوله به این روش هزینه بسیار کمتری نسبت به سوله‌های تیر ورقی دارد.

برای کاهش هزینه ساخت سوله و راهنمایی در این زمینه می‌توانید با مشاورین کیان پانل تماس بگیرید ، کیان پانل از تولید کنندگان قدیمی در زمینه ساندویچ پنل است این شرکت می‌تواند بهترین مشاور شما در امر ساخت سوله های مدرن و سبک با کم ترین هزینه و سریع ترین زمان ممکن باشد.

کد خبر: ۲۵۸٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رسول NL ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      1 0
      خدا قوت بالاخره یکی پیدا شد و یک مطلبی از سوله تو فجاز گذاشت بنده علاقه ی وافری به ساخت و ساز در حوزه سوله از صفر تا صد را دارم و چندین ساله فعالیت میکنم و بسیار راضی هستم امیدوارم مهندسین جوان فقط دنبال پشت میز نباشند و سعی کنند در حوزه پیمانکاری وارد شوند که سود بسیاری دارد.
    • سید محمدحسن زاده IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      1 0
      پیگیر اجرای ساختمان ساندویچ پانل هستم