۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
قیمت «سیلندر گاز» سر به فلک کشید | مشکل عجیب «مینی بوس داران» استان سمنان
بازار بررسی کرد؛

قیمت «سیلندر گاز» سر به فلک کشید | مشکل عجیب «مینی بوس داران» استان سمنان

سمنان- طی هفته اخیر دو اتفاق عجیب در زمینه تامین سوخت در استان سمنان رخ داده است یکی افزایش عجیب قیمت گاز مایع و دوم ناتوانی مینی بوس داران از دریافت گازوئیل در جایگاه های سوخت است.

بازار، گروه استان ها: قیمت اقلام مختلفی در ماه ها و سال های اخیر بسیار بالا رفته است اما شاید جهش قیمت گاز مایع که از ابتدای ماه جاری در استان سمنان رقم خورده «نوبر» تمام این افزایش قیمت ها باشد به نوعی که چشمان خریداران گاز مایع از شنیدن قیمت جدید باز مانده است.

کپسول گاز ۱۱ کیلوگرمی که در گران ترین حالت ۴۰ هزار تومان معامله می شد یکباره به نزدیک ۴۰۰ هزار تومان رسیده است آن هم از یک شب تا صبح؛ این امر سبب شگفتی مردم و البته نارضایتی گسترده در استان سمنان شده است.

شارژ یک کپسول ۱۱ کیلوگرمی گاز مایع امروز ۳۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است

عجیب اینجا است که اگر شما یک کپسول گاز مایع خالی داشته و بخواهید آن را پر کنید با قیمت امروز باید ۳۷۰ هزار تومان بپردازید که برای ۱۱ کیلوگرم گاز مایع، رقم بسیار زیادی است به عبارت دیگر گاز مایع امروز کیلوگرمی حدوداً ۳۵ هزار تومان است در حالی که کل کپسول ۱۱ کیلوگرمی گاز در ابتدای سال ۱۴۰۱ ۳۵ هزار تومان نمی شد.

افزایش قیمت را تائید می کنیم

سخنگوی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن تائید این تغییر قیمت، گفت: تغییر قیمت مصوبه جدید است و از ابتدای آذرماه سال جاری توزیع گاز مایع برای مصرف کنندگانی که مشمول دریافت گاز مایع با قیمت یارانه ای نبودند، با قیمت آزاد عرضه می شود.

سعید خامیان با بیان اینکه شارژ یک کپسول ۱۱ کیلوگرمی گاز مایع امروز ۳۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است، تاکید کرد: کسانی که از گاز طبیعی بی بهره هستند مشمول دریافت گاز یارانه ای خواهند بود و این افراد می توانند گاز مورد نیازشان را از طریق سهمیه دریافت کنند.

وی درباره مشاغلی ماندن ایزوگام کارها که با مشکل عجیب روبرو شده اند نیز افزود: ۱۰۰ شغل را در سامانه نیوتجارت آسان تعریف کرده ایم که می توانند به این سامانه مراجعه کرده و شغل خود را تعریف کنند سپس این افراد می توانند از سهمیه گاز مایع دولتی و یارانه ای بهره مند شوند تا هزینه هایشان کاهش یاید.

سخنگوی شرکت ملی نفت منطقه شاهرود با بیان اینکه مشاغلی که در این سامانه نام نویسی کنند ماهانه چهار سیلندر ۱۱ کیلوگرمی با قیمت دولتی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان دریافت خواهند کرد، گفت: تلاش شده تا از این مشاغل به نوعی حمایت شود.

قیمت «سیلندر گاز» سر به فلک کشید | مشکل عجیب «مینی بوس داران» استان سمنان

تعلل وزارت کشور و معضل مینی بوس داران

مشکل بعد اما عدم توانمندی مینی بوس داران استان سمنان در دریافت گازوئیل است مینی بوس داران استان سمنان با غیرفعال شدن کارت سوخت خود روبرو شده اند و از سوی دیگر جایگاه ها به آنها گازوئیل هم نمی دهند چرا که اطلاعات پیمایشی آن ها ثبت نشده است به عبارت دیگر مینی بوس ها نه خودروی برون شهری حساب می شوند و نه درون شهری!

سخنگوی شرکت ملی نفت منطقه شاهرود درباره این مشکل هم به خبرنگار بازار، گفت: از سال ۹۳ هیات وزیران مصوبه ای را دارد که تخصیص سوخت ناوگان حمل بار و مسافر را بر اساس پیمایش های صورت گرفته، به وزارت راه و وزارت کشور محول کرده که در خصوص ساماندهی و پایش عملکرد خودرو ها چه درون و چه برون شهری اقدام کنند و شرکت نفت هم مکلف به تامین و تخصیص سوخت بر اساس پیمایش مذکور است.

کارت سوخت مینی بوس داران شارژ نشده است

خادمیان تاکید کرد: وزارت کشور از طریق سازمان همیاری ها و شهرداری های مکلف به نصب و راه اندازی سامانه آمار و اطلاعات حمل و نقل و تردد است که همین موضوع مبنای تخصیص سهمیه به خودروها خواهد بود.

وی افزود: خودروهای برون شهری بر اساس بارنامه حمل کالای وضعیت دار و ثبت عملکرد، سهمیه مکفی خودشان را از سوخت دریافت می کنند زیرا اطلاعات آنها کاملاً ثبت شده است اما خودروهای درون شهری مانند مینی بوس، متاسفانه ساماندهی نشده اند در نتیجه با تامین گازوئیل هم مشکل دارند.

باید صبر کرد!

سخنگوی شرکت ملی نفت منطقه شاهرود در ادامه بیان کرد: رانندگان مینی بوس درون شهری متاسفانه سهمیه عملکردی خودشان را هم نمی توانند دریافت کنند چرا که پیمایشی که باید از سوی وزارت کشور و وزارت راه صورت گیرد را ندارند

خادمیان درباره مشکل تامین سوخت مینی بوس داران توضیح داد: مشکل از زمانی برای مینی بوس داران بیشتر شد که سهمیه عملکردی خودروها دیزلی هم کاهش پیدا کرد و از سوی دیگر این رانندگان سهمیه ماهانه شان را هم نتوانستند بگیرند چرا که کارت سوخت آنها شارژ مجدد نمی شد.

وی درباره راهکار حل این موضوع تاکید کرد: ابتدا ساماندهی مینی بوس ها باید با نصب سامانه سیتاد از سوی متولی اصلی یعنی سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور صورت گیرد تا اطلاعات مینی بوس داران ابتدا ثبت شود و بعد بتوانیم مشکل آنها را حل کنیم.

به نظر می رسد که مینی بوس داران باید تا زمانی که سازمان همیاری ها و شهرداری های وزارت کشور تصمیم بگیرد که سامانه تردد را راه اندازی و سپس اطلاعات مینی بوس داران را ثبت کند، صبر کنند تا شاید مشکل سوخت آنها توسط وزارت کشور حل شود!

کد خبر: ۲۵۸٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • محمد IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      2 0
      سلام دولت آقای رییسی زیرک نیست چرا چون واقعا اول سرما موقع گران کردن گاز نبود لااقل موقع معتدل شدن هوا این کار می کرد نه تو چله اون هم با این قیمت نوجومی
      • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
        0 0
        این هم یک ظلم در حق قشر ضعیف جامعه