۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تیم بهداشت و درمان در مناطق سیل زده کالپوش مستقر شد
برای امداد رسانی بهتر؛

تیم بهداشت و درمان در مناطق سیل زده کالپوش مستقر شد

میامی- شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اعزام و استقرار تیم بهداشت و درمان همراه با داروهای مورد نیاز مردم در بخش کالپوش بعد از وقوع سیل خبر داد.

حسین شیبانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره اقدامات بهداشتی و درمانی مناطق سیل زده میامی بیان کرد: به دنبال بارش باران در منطقه کالپوش سیل شدید همزمان با شامگاه سه شنبه به راه افتاد در نتیجه تمام مراکز درمانی سطح کالپوش و همچنین بیمارستان امام رضا (ع) میامی به حالت آماده باش درآمد.

وی با بیان اینکه تأمین دارو و همچنین امداد رسانی به مصدومان حادثه سیل نخستین موضوعی بود که باید مورد عنایت قرار می‌گرفت، افزود: تیم بهداشت و درمان میامی با پشتیبانی معاونت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به منطقه اعزام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین با بیان اینکه بزرگترین مسئله‌ای که از روزهای اول مطرح بود، آلودگی آب و ورود گل و لای به آب شرب منازل مسکونی کالپوش بود، گفت: نخستین گام، سنجش میزان آلودگی منابع آبی بود که همکاران شبکه بهداشت و درمان، با نمونه برداری و کلر سنجی تلاش کردند که این اقدام صورت گیرد.

شیبانی با اشاره به اینکه در هنگام وقوع این دست اتفاقات همچنین دستورالعمل‌هایی برای مراقبت از مردم وجود دارد که در حادثه سیل کالپوش نیز این اتفاق رقم خورد، گفت: بحث مراقبت از تلاقی آب و سیم‌های برق و دوری از بروز حوادث برای مردم یکی دیگر از اقدامات شبکه بهداشت و درمان میامی بود.

وی در ادامه افزود: مراقبت از ورود حیوانات لاشه خوار و گوشت خوار به فضاهای شهری و روستایی و زندگی مردم و همچنین تأمین سم برای از بین بردن جوندگان و ناقلان بیماری از جمله دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان در میامی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه اعزام تیم‌های بهداشتی و پزشکی همراه با دارو به شهر رضوان و روستاهایی مانند سوداغلن از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان در زمینه سیل کالپوش است، گفت: تیم‌های مستقر تا پایان نیاز مردم به خدمات درمانی و بهداشتی در کالپوش می‌مانند.

کد خبر: ۲۵۸٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha