۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
شیوه‌نامه پلاستیک‌های زیست‌ تخریب‌پذیر نهایی شد
رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

شیوه‌نامه پلاستیک‌های زیست‌ تخریب‌پذیر نهایی شد

سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: شیوه‌نامه پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر در سازمان ملی استاندارد نهایی شد، البته قرار بود در تیر ماه این اتفاق بیفتد اما چند ماه با تأخیر انجام شد.

به گزارش بازار، علی سلاجقه روز چهارشنبه در چهل و هفتمین نشست کارگروه ملی پسماند ضمن تشکر از مجموعه سازمان استاندارد افزود: این کار نوآورانه‌ای بود که در کشور انجام شد.

وی اظهار داشت: امیدوارم مسائل مربوط به پسماند به رییس جمهور کشیده نشود و ما خودمان در همین کارگروه ملی پسماند درباره مسائل تصمیم‌گیری و کار را تمام کنیم اما گاهی اوقات مسائل آنچنان پیچیده می‌شود که نمایندگان تام‌اختیار دستگاه‌ها نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و ناچاراً برای رییس جمهور مزاحمت ایجاد می‌شود.

سلاجقه با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم قول رییس جمهور با تاخیر اجرا شود، گفت: همه سربازان دولت و سربازان ملت هستیم و تکلیف داریم تا اجازه ندهیم قول رییس جمهور روی زمین بماند.

معاون رییس جمهور گفت: ۲۰ درصدی هم که بر اساس شیوه‌نامه پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر قرار بود در سال قبل انجام شود، مغفول مانده بنابراین تا پایان سال ۱۴۰۲ باید ۴۰ درصد جمع‌آوری این پلاستیک‌ها را انجام دهیم.

سلاجقه در رابطه با معضلات پسماند استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز از شهرهای با سابقه فرهنگی و اجتماعی است و خود مردم تکالیفی که در خصوص محیط زیست دارند را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بحث لندفیل بهداشتی استان تقریباً کارش انجام شده و آماده افتتاح است. درباره لندفیل صنعتی ویژه هم کار در حال انجام است. ما در بحث زیرساخت‌ها حتماً کمک می‌کنیم و مکاتبات را با وزارت صمت انجام می‌دهیم تا کار به سرعت انجام شود. باید یک برنامه زمان‌بندی شده، تهیه و اعتبار لازم در آن قید شود تا بتوانیم در قالب برنامه زمان‌بندی، اعتبارات سنواتی لازم را بگیریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از نظر زمین‌شناسی، جنس خاک‌های تبریز مارنی است. بنابراین برای ایجاد هرگونه سایت پسماند، از نظر زمین‌شناسی باید دقت زیادی شود. این فرایند کاملا مهندسی شده است و می‌تواند یک الگوی بسیار خوب برای اجرا در تمام کشور باشد.

سلاجقه در رابطه با مشکل پسماند استان مازندران نیز گفت: تاکنون توانستیم زباله درون سبزینگی شهر را بیرون بکشیم. آمار این زباله‌ها به عدد و رقم تبدیل شده و یک سامانه برای آن طراحی شده است که این کار خیلی بزرگی است. بحث پسماند مازندران باید به طور کامل در این سامانه بیاید و شفاف‌سازی شود تا از محل مبدا تا مقصد قابل ردیابی باشد.

کد خبر: ۲۵۸٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha