۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
تولید ۲۴۸ میلیون نهال در سال جاری برای طرح کاشت یک میلیارد درخت
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

تولید ۲۴۸ میلیون نهال در سال جاری برای طرح کاشت یک میلیارد درخت

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از تولید ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نهال در سطح ۲۰۲ نهالستان بخش دولتی تولید شده است.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت عصر روز چهارشنبه در نشست خبری آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت که در محل سازمان سازمان جنگل‌ها برگزار شد، اظهار کرد: طبق برنامه در سال جاری باید ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید می‌شد که تا پایان سال میزان تولید ما از این عدد فراتر خواهد رفت.

وی از تولید بیش از ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: این میزان تولید از برنامه سال جاری جلوتر است و این میزان نهال تاکنون در سطح ۲۰۲ نهالستان بخش دولتی تولید شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ردیفی اعتباری برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در نظر گرفته شده که اعتبار آن ۲۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است اما هنوز این رقم تخصیص داده نشده است.

نوبخت گفت: آمادگی داریم بعد از کاشت درخت هر کدام از انجمن‌های مردم‌نهاد یا رسانه‌ها در هر زمان و هر نقطه‌ای از کشور که تمایل دارند از عرصه‌ها بازدید کنند و سازمان منابع طبیعی امکانات را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: احیا و غنی سازی و توسعه پوشش گیاهی جنگل‌ها از اهداف اصلی طرح و پس از آن مقابله با ریزگردها و در نهایت توسعه صنعت زراعت چوب و توسعه فضای سبز است.

وی اعلام کرد: دو میلیون هکتار در بیابان‌ها در سنوات گذشته جنگل کاری بیابانی انجام شده است.

نوبخت تصریح کرد: در طرح کاهش یک میلیارد درخت، سهم جنگل‌ها ۳۰۰ میلیون اصله نهال یعنی ۳۰ درصد، زراعت چوب ۳۰۰ میلیون اصله (۳۰ درصد)، فضای سبز ۲۰۰ میلیون اصله نهال (۲۰ درصد) و بیابان ۲۰۰ میلیون اصله نهال (۲۰ درصد) است.

کد خبر: ۲۵۸٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha