۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
مقابله به مثل روسیه در برابر اروپا

مقابله به مثل روسیه در برابر اروپا

اگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بخواهند اموال روسیه را در کشورهای خود مصادره کنند، مسکو نیز امکان مقابله‌به‌مثل و مصادره اموال آنها را دارد.

به گزارش بازار، یک خبرگزاری فنلاندی در روز سه‌شنبه گزارش داد: بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو می‌تواند به کشورهای عضو اجازه دهد تا اموال تحت تحریم روسیه را، درصورت امتناع از فروش، مصادره کنند.

طبق گزارش‌ها، دارایی‌های مذکور می‌تواند به مدت شش ماه رفع انسداد شود تا صاحبان آن اجازه فروش دارایی‌های مستقر در اتحادیه اروپا را داشته باشند.

این دستورالعمل، ممکن است در بسته دوازدهم تحریم‌ها که مورد بحث قانون‌گذاران اتحادیه اروپا گنجانده شود. وضع این مورد تحریم‌ها می‌تواند به مقامات فنلاند کمک کند تا کنترل یکی از بزرگترین مجموعه‌های ورزشی و رویدادهای هلسینکی را در دست بگیرند.

مجموعه ورزشی هلسینکی‌ (Helsinki Hall) که متعلق به سه بازرگان روسی است، از اواخر فوریه ۲۰۲۲ به دلیل تحریم‌ها علیه مالکان میلیاردر روسیه بسته شده است. مقامات فنلاندی شکایاتی طرح کردند که به دلیل ناتوانی برگزاری رویدادهای ورزشی در این مکان، کشور فنلاند سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون یورو (حدود ۱۱۰ میلیون دلار) ضرر متحمل می‌شود.

در ماه سپتامبر، یکی از مدیران پرونده فنلاندی توسط مالکان این مجموعه ورزشی، به روزنامه هلسینگین سانمات (Helsingin Sanomat) گفت: مالکان ورزشگاه اجازه فروش سالن را داده‌اند.

در هفته گذشته، روزنامه ایلتا سانومات ( Ilta-Sanomat ) نیز به نقل از منابعی در وزارت خارجه فنلاند نوشت: هلسینکی در صورت رد فروش دارایی‌های سه تاجر روس، تلاش‌ها برای مصادره دارایی را تسریع خواهد کرد. در این صورت انتظار می‌رود روند ملی‌سازی در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

در ماه آوریل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی را به امضا رساند که طی آن سازوکاری برای تصرف موقت دارایی‌های خارجی سرمایه‌گذاری شده در روسیه فرآهم آمد. در صورتی که سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد تصرف اموال خصوصی یا دولتی روسیه را داشته باشند یا امنیت ملی، انرژی یا اقتصادی روسیه را تهدید کنند؛ کشور روسیه در مورد دارایی متعلق به این کشورها، مقابله به مثل نشان خواهد داد.

میلیاردها یورو از دارایی‌های دولتی و دارایی تجار و مقامات روسی از سال گذشته در اتحادیه اروپا مسدود شده است که این مجموعه از تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل عملیات‌های نظامی روسیه در اوکراین وضع شده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha