۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
حجم تجارت خارجی زنجان ۷۰۵ میلیون دلار است
رئیس سازمان صمت زنجان:

حجم تجارت خارجی زنجان ۷۰۵ میلیون دلار است

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان، تراز تجاری استان زنجان را ۱۲ میلیون و ۴۷ هزار دلار اعلام کرد و گفت: حجم تجارت خارجی بالغ بر ۷۰۵ میلیون دلار است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از صنعت و معدن زنجان، ناصر فغفوری، با بیان اینکه ۸۳ درصد از صادرات استان زنجان توسط بخش صنعت صورت می‌گیرد، گفت: اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان خوب است.

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت اقلام صادراتی در استان یک هزار و ۴۳۱ دلار به ازای هر تن است، اظهار کرد: این میزان در سطح کشور ۳۰۸ دلار به ازای هر تن می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، به میزان صادرات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حجم صادرات زنجان در سال گذشته با مبدا تولید از استان ۳۵۹ میلیون دلار به میزان ۲۵۰ هزار تن می‌باشد.

فغفوری تراز تجاری زنجان را ۱۲ میلیون و ۴۷ هزار دلار اعلام کرد و یاد آورشد: حجم تجارت خارجی استان بالغ بر ۷۰۵ میلیون دلار می‌باشد.

وی با بیان اینکه متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در استان زنجان بیشتر از میانگین کشوری است، ابراز کرد: ۶۶ درصد از اقلام صادراتی استان زنجان به کشور ترکیه و ۱۳ درصد به کشور عراق صادر می‌شود و ۱۳ کشور جدید به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، سرمایه گذاری داخلی در استان  طی سال گذشته را بسیار مطلوب اعلام کرد.

کد خبر: ۲۵٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha