۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
رییس سازمان ملی مهاجرت:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

رییس سازمان ملی مهاجرت گفت: ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و در صورت مسئولیت‌پذیر نبودن جامعه بین‌المللی برای حمایت از پناهندگان در ایران، بخش عمده آنها به کشورهای اروپایی مهاجرت خواهند کرد.

به گزارش بازار، عبدالله مبینی رو سه‌شنبه در نشست ۱۱۴ شورای سازمان بین‌المللی مهاجرت درژنو (۲۷ تا ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ برابر با ۶ تا ۸ آذر ۱۴۰۲) با اشاره به نبود تقسیم عادلانه بار میزبانی از پناهندگان توسط جامعه بین‌المللی تاکید کرد: ایران تاکنون به مراتب بیش از سهم خود در میزبانی و حمایت از پناهندگان مشارکت داشته است بنابراین باید تقسیم منصفانه این مسئولیت بین‌المللی مورد توجه جامعه بین‌المللی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بحران‌های مهاجرتی ناشی از عوامل مختلف سیاسی، مداخلات نظامی و اقلیمی در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران در سایه مداخلات نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در افغانستان و عراق ایران در بیش از چهار دهه گذشته میزبان چند میلیون پناهنده و آواره بوده است.

مبینی ادامه داد: مشکلات امنیتی و اقتصادی و محدودیت‌هایی همچون منع دانش‌آموزان و دختران از تحصیل از جمله عوامل آوارگی اتباع افغانستانی و مهاجرت آنها به کشورهای همسایه بوده است.

رییس سازمان ملی مهاجرت با اشاره به مساله فلسطین اشغالی به عنوان یکی از کانون‌های اصلی و قدیمی مهاجرت و آوارگی در جهان تاکید کرد: در زمان کنونی جلوگیری از کشتار انسان‌های بی‌گناه و مبارزه با ریشه‌های آوارگی و مهاجرت اجباری شهروندان فلسطین مسئولیت جامعه بین‌المللی است.

کد خبر: ۲۵۸٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha