۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
عرضه پرحجم گوجه فرنگی در بازار تا چند روز آینده
مدیرکل محصولات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

عرضه پرحجم گوجه فرنگی در بازار تا چند روز آینده

مدیرکل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش بارگیری کامیون‌های میوه با فروکش بارش‌ها و عرضه گسترده گوجه فرنگی ‌تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش بازار، در چند روز گذشته قیمت گوجه فرنگی در بازار افزایش یافت، مدیرکل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، علت رشد قیمت‌ها را بارندگی‌های اخیر اعلام کرد و گفت که بارش‌ها تردد کامیون‌ها را کم و عرضه را به هم ریخته است.

وی با اشاره به عرضه سنگین گوجه فرنگی در روزهای آتی، از برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و متعادل‌سازی قیمت‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در چند روز آینده حجم زیادی محصول کشاورزی به مصرف‌کنندگان عرضه شود.

اصغری بیان کرد: با وجود اینکه در فصل تابستان محصول زیاد تولی دشده است اما به دلیل اینکه امکان انبارداری گوجه فرنگی به غیر از مقادیر اندکی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد، عرضه در فصل سرد سال کم می‌شود.

اصغری از برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و کاهش قیمت گوجه فرنگی خبر داد و گفت:‌ کشت ۴۸۰۰ هکتار گوجه فرنگی در شهرهای جنوبی برای پوشش کاهش عرضه در فصول سرد سال اجرا می‌شود و امیدواریم امسال ۲۱۵ هزار تن محصول عرضه شود که بر اساس برآوردها تنها در آذر ماه ۱۳۵ هزار تن به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۸٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha