با هوش مصنوعی نظارت بر تاکسیرانان دقیق‌تر می‌شود
مدیرعامل تاکسیرانی:

با هوش مصنوعی نظارت بر تاکسیرانان دقیق‌تر می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: ­اگر هوش مصنوعی و فناوری‌های مختلف نداشتیم، توان مدیریت بر تاکسی‌های پایتخت وجود نداشت.

به گزارش بازار، مهدی وحدت‌کار امروز سه شنبه در جریان بررسی اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در یکصد و نود و ششمین جلسه شورای پایتخت افزود: اینکه یک سازمان تاکسیرانی و ۷۸ هزار دستگاه تاکسی داریم و مدیرعامل سازمان نمی‌توانسته این تعداد تاکسی را مدیریت کند، به این دلیل بود که ساختارها فراهم نبود.

وی با بیان اینکه یک پلتفرم و مدیریت در دیگر کشورها، صدها هزار تاکسی را مدیریت می‌کنند، گفت: اگر ما هوش مصنوعی و فناوری‌های مختلف نداشتیم، توان مدیریت این تعداد تاکسی وجود نداشت، اما امروز ظرفیت‌ها در کشور موجود است؛ کما اینکه شرکت‌های مسافربری اینترنتی ده‌ها هزار تاکسی را مدیریت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه برای اصالت سازمان تاکسیرانی پیشنهاد ما مهدی وحدت‌کاراین است که شبکه باقی بماند، اظهار کرد: باید مدیریت ناوگان سازمان تاکسیرانی از طریق شرکت‌ها و مؤسسات باشد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران هم در جریان بررسی اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه پایتخت ۷۸ هزار تاکسی دارد و اگر قرار باشد با تک تک تاکسیرانان ارتباط برقرار کند و ساختاری وجود نداشته باشد، عملاً سازمان از حیز انتفاع خارج خواهد شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما این است که ابزاری برای نظارت برای این تعداد تاکسی نداریم، بنابراین گفته ایم که نظارت بر تاکسیرانان توسط شرکت‌های تاکسیرانی انجام شود تا انضباط به وجود بیاید.

وی همچنین تصریح کرد: این تصمیم رافع سایر مسئولیت‌ها نیست و در ماده چهارم به طور کامل به این موضوع پرداخته شده که صدور، تمدید و ابطال مجوز شرکت‌ها توسط سازمان تاکسیرانی انجام می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی به تنهایی نمی‌تواند با تک‌تک تاکسیرانان ارتباط داشته باشد، گفت: این ارتباط در ادوار مختلف سامان نداشته و برای ساماندهی شرایط، در اساسنامه پیش بینی شده که نظارت و مدیریت و ساماندهی از طریق شرکت‌ها باشد تا سازمان مجدداً تشکیلات و سازوکارهایی برای مدیریت این تعداد تاکسی در شهر ایجاد نکند. باید در اساسنامه مسیر را مشخص کنیم؛ چراکه اگر غیر از این باشد هرکسی جداگانه تصمیم خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha