۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
«وارونگی» کیفیت هوای سمنان را کاهش داد | اخطار به واحدهای آلاینده
معاون عمرانی استاندار سمنان در گفت‌وگو با بازار:

«وارونگی» کیفیت هوای سمنان را کاهش داد | اخطار به واحدهای آلاینده

سمنان- حمیدی، معاون عمرانی استاندار سمنان از بروز پدیده وارونگی هوا در استان خبر داد و گفت: این پدیده کیفیت هوای استان را به شدت کاهش داده است.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه آلودگی روزهای اخیر هوا به خصوص در مرکز استان سمنان و نقاط صنعتی مانند گرمسار، به خاطر دیده وارونگی است، تاکید کرد: این پدیده همزمان با سرد شدن هوا در برخی نقاط استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه در این پدیده هوای گرم آلودگی و غبار صنعتی در لایه‌های نزدیک زمین محبوس می‌شود و هوای سرد روی آن را می‌گیرد، تاکید کرد: در روزهای اخیر شاهد این پدیده جوی هستیم که به کاهش کیفیت هوا منجر شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان درباره اقداماتی که در این عرصه صورت گرفته است، توضیح داد: بلافاصله بعد از کاهش شاخص‌های سلامت هوا که از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و اداره کل حفاظت از محیط زیست اعلام می‌شوند، نشست اضطراری کاهش آلودگی هوا در استانداری سمنان برگزار شد.

حمیدی با بیان اینکه در این نشست ابتدا شرایط آلودگی هوا در استان بررسی شد، تاکید کرد: دستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها در سمنان نشان می‌دهد که شاخص‌های آلودگی که عمدتاً باید زیر ۵۰ واحد باشد، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ است.

وی با بیان اینکه این عدد در تعاریف سازمان محیط زیست، هوای ناسالم عنوان می‌شود، تاکید کرد: در نشست اضطراری آلودگی هوای سمنان مقرر شد تا سازمان صنعت معدن و تجارت و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده هشدار و اخطارهای لازم را بدهند تا شاهد کاهش آلودگی در این روزها باشیم.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه دستورالعمل کاهش آلودگی هوا از سوی واحدهای آلاینده وجود دارد که از کارخانه‌های استان خواسته شده تا این امر را مد نظر قرار دهند، افزود: با توجه به ورود سامانه کم فشار بارشی به استان و بارش باران از امروز و وزش باد، خوشبین هستیم که به مرور شاهد ارتقای کیفیت هوای سمنان و مناطق غربی باشیم.

حمیدی ادامه داد: تا آن زمان اما از گروه‌های حساس مانند کودکان، سالمندان، افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی، عروقی، آسم و مشکلات تنفسی هستند درخواست شده تا در حد امکان خانه‌های خودشان را ترک نکنند.

وی با بیان اینکه تمهیداتی هم برای مدارس و به خصوص پیش دبستانی‌های استان سمنان اندیشیده شده که زمان بیرون بودن نونهالان در زنگ‌های تفریح را کاهش دهند تا بچه‌ها کمتر در معرض هوای آلوده قرار گیرند، ابراز کرد: با بارش‌هایی که امروز در استان رخ می‌دهد احتمالاً به همین زودی شاهد کاهش آلودگی در سمنان خواهیم بود.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha