۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
۶۰ ایستگاه BTS تلفن همراه در گیلان نصب می شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۶۰ ایستگاه BTS تلفن همراه در گیلان نصب می شود

رشت- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای افزایش ظرفیت پوشش اینترنت همراه ۶۰ ایستگاه BTS در شهرستان های گیلان نصب می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با استاندار گیلان گفت: برای افزایش ظرفیت پوشش اینترنت همراه، ۶۰ ایستگاه پایه فرستنده و گیرنده (BTS) حداکثر تا نیمه مردادماه امسال در شهرستان های استان نصب و راه اندازی شود.

ارسلان زارع استاندار گیلان در این دیدار اظهار داشت:لازم است در یک برنامه کوتاه مدت حداقل ۳۲ نقطه هدف گردشگری استان ( به‌ازای هر شهرستان دو نقطه) از پوشش حداکثری زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات با تکنولوژی نسل چهارم ارتباطات سیار با محوریت تقویت اقتصاد گردشگری برخوردار شوند.

 وی عدم پوشش تلفن همراه را یکی از شاخص ترین عوامل تأخیر در حضور بموقع پلیس و نیرهای امدادی در محل وقوع تصادفات جاده ای عنوان و اضافه کرد: با توجه به موقعیت استراتژیکی و جاذبه های گردشگری و ورود میلیون ها مسافر به استان گیلان، انتظار می رود رفع مشکل اختلالات و پوشش نامناسب تلفن همراه در چهار مسیر پونل به خلخال، فومن به لولمان، شفت به امامزاده ابراهیم و رودبار به منجیل شتاب گیرد.

وی همچنین ادامه داد: پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه شش راهدارخانه واقع در خصیب دشت املش، لرزره تالش، زندانه رضوانشهر، لات محله رودسر و خشک آب و آبی نام سیاهکل نیز تسریع شود.

استاندار گیلان یکی از محورهای اصلی مد نظر برای فعالیت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان مستقر در استان را فناوری اطلاعات و ارتباطات و خصوصاً هوشمند سازی شهری عنوان کرد و خواستار مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایجاد، راه اندازی و پشتیبانی کارخانه نوآوری در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال با توجه به وجود نیروهای متخصص و تحصیل کرده بالاتر از متوسط کشوری در گیلان شد.

کد خبر: ۲۵٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha