۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
رشد مثبت حجم معاملات در کنار کاهش قیمت مسکن در آبان
بانک مرکزی اعلام کرد

رشد مثبت حجم معاملات در کنار کاهش قیمت مسکن در آبان

متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان‌ماه ۱۴۰۲ به ۷۵۷.۷ میلیون ریال رسید.

به گزارش بازار، بر اساس آمار واحدهای مسکونی معامله شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان‌ماه ۱۴۰۲ به ۷۵۷.۷ میلیون ریال رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. این در حالی است که حجم معاملات در این ماه نسبت به ماه قبل به میزان ۱۴.۸ درصد افزایش پیدا کرده است. رشد مثبت حجم معاملات در کنار کاهش قیمت مسکن که در ادامه روند کاهشی این مولفه از تیرماه سال جاری بوده است، نشانه برقراری آرامش نسبی در بازار معاملات مسکن شهر تهران طی ماه‌های اخیر می‌باشد.

در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳.۶ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴.۷ درصد افزایش و ۵۵.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در این ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۵۷.۷ میلیون ریال بود که حاکی از کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به ماه قبل می‌باشد.

گفتنی است گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

گزارش تحولات بازار مسکن

کد خبر: ۲۵۸٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha