۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
 ترامپ غول مخابراتی چینی هوآوی را در لیست سیاه قرار داد
در روز مذاکره تجار ی چین و آمریکا

ترامپ غول مخابراتی چینی هوآوی را در لیست سیاه قرار داد

بر اساس گزارشات منابع امریکایی،  دولت آمریکا در حال نزدیک شدن به وضع قانونی است که می تواند قدرت خود را برای جلوگیری از ارسال کالاهای تولیدی خارجی به هواوی چین گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، وزارت بازرگانی ایالات متحده شرکت هوآوی را با استناد به نگرانی های مردم در رابطه با امنیت ملی، از ماه مه گذشته در لیست سیاه تجارت قرار داد.

این امر به دولت آمریکا اجازه می دهد فروش کالاهای ساخته شده توسط آمریکا را به این شرکت و تعداد معدودی از اقلام ساخته شده در خارج از کشور که دارای فناوری آمریکا هستند، محدود کند.

طبق مقررات فعلی، زنجیره های اصلی عرضه خارجی فراتر از اختیارات مقامات ایالات متحده باقی مانده و موجب کاهش گسترش اختیارات ایالات متحده به منظور جلوگیری از ارسال محموله های بیشتر به هواوی می شود.

گفتنی است که تلاش دولت بر این است که بتواند فروش بیشتری به هواوی را تنظیم کند تا کالاهایی با فناوری کم در خارج از کشور و در آمریکا تولید کند و در عین حال ترغیب هوآوی برای تهیه کالاهای بیشتر در خارج از کشور می تواند به شرکت های آمریکایی آسیب نرساند.

همچنین بر اساس مقررات فعلی، ایالات متحده خواستار مجوز لازم برای مسدود کردن صادرات بسیاری از محصولات فناوری پیشرفته که از کشورهای دیگر به چین منتقل می شوند، می باشد.  

براساس گفته های منابع معتبر، تجارت قانونی را تدوین کرده که آستانه صادرات به هواوی را تا ۱۰٪ کاهش و بازپرداخت را گسترش می دهد تا کالاهای غیر فنی مانند لوازم الکترونیکی مصرفی را نیز شامل شود.

گفتنی است که مردم بر این باورند که  اگر سایر سازمان های دولتی از اقدام این امر صرف نظر کنند، این قانون می تواند ظرف چند هفته به عنوان یک قانون نهایی، بدون این که فرصتی برای اظهار نظر عمومی قبل از شروع عملی صادر شود، در آید.

تجارت همچنین مقرراتی را تدوین کرده که می تواند نظارت کالاهای ساخت داخل را که بر اساس فناوری یا نرم افزار ایالات متحده هستند، به این کشور   واگذار کند.

شایان ذکر است که در ماه دسامبر، هواوی، بزرگترین سازنده تلفن های هوشمند جهان، از افزایش ۱۸ درصدی درآمد سال  ۲۰۱۹ و افزایش ۲۰ درصدی محموله تلفن های هوشمند در این سال خبر داد.

آمریکا مدت‌ها است اعلام کرده که به هوآوی مشکوک است. واشنگتن سال گذشته دو پرونده جرم علیه این شرکت به راه انداخت و حالا به دنبال انتقال مدیر اجرایی هوآوی است که سال گذشته با شکایت آمریکا در کانادا بازداشت شد.

کد خبر: ۲٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha