۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۷
دولت برای ناتوانی متقاضیان در پرداخت اقساط مسکن چاره اندیشی کند
فعال صنعت ساختمان:

دولت برای ناتوانی متقاضیان در پرداخت اقساط مسکن چاره اندیشی کند

گرگان- نجار، عضو انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان سمنان گفت: بازپرداخت سود و اصل وام مسکن توسط متقاضیان یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان می شود که دولت برای بازپرداخت آن از سوی مردم باید چاره اندیشی کند.

عباسعلی نجار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: تسهیلات پیش بینی شده برای مسکن نهضت ملی حدود ۵۵۰ میلیون تومان است که با احتساب سود ۲۳ و یا حتی ۱۸ درصد طی مدت ۱۰ یا ۱۵ سال باید پرداخت شود.

دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان سمنان افزود: براساس سازوکارهای بانکی و با محاسبه اصل و سود این وام مبلغ بازپرداختی از سوی متقاضیان رقمی معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان خواهد شد که امکان پرداخت اقساط آن از عهده بخشی از متقاضیان میسر نیست.

وی گفت: باید دولت برای توانمندسازی این متقاضیان در فرایند بازپرداخت راهکارها و سازوکارهای طراحی کند، در غیر این صورت بازپرداخت اقساط این وام‌ها توسط بخشی از داوطلبان خرید واحدهای حمایتی بسیار سخت است.

نجار ادامه داد: پیش بینی یارانه و یا سوبسید و همچنین امکان پرداخت بخشی از اقساط توسط دولت از جمله مباحثی است که احتمال دارد حاکمیت به سراغ آن برود.

دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان سمنان افزود: به طور حتم بخشی از متقاضیان هرگز نخواهند توانست همه اقساط بانکی را با تکیه بر بنیه مالی خود پرداخت کنند لذا چاره‌ای جز مشارکت دولت نیست.

وی گفت: در حال حاضر دولت برای مشمولان و متقاضیانی که زیر چتر نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد بهزیستی، بسته‌های حمایتی مختلفی در نظر گرفته است که انتظار از این حمایت‌ها به سایر متقاضیان تعمیم داده شود.

کد خبر: ۲۵۸٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شاپور ساسان US ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      2 1
      دولت در ادامه طرح ناتوانه بخاطر همین اقساط و بهره وام بالاست که کسی نتونه از پسش بربیاد . اینقد ساده نباشید
    • دخترایران IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      ما که کارگر و اجاره نشینی هستیم و به هیچ نهاد یا سازمانی وصل نیستیم وهیچ کمکی به ما نمی شود.ازکجا وام ضامن ،بیاوریم،واقعا این دولت تا کی می خواهد به این بی برنامه گی ادامه دهد
    • امیر US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 0
      شوهرم معلول بهزیستی با پیشنهاد بهزیستی و وعده های که دادن ثبت نام کردیم آورده اولیه رو به بدبختی درست کردیم و آورده دوم اما بهزیستی هیچ کمکی نکرد و‌میگه خودتون پرداخت کنید اگه ما داشتیم که عضو بهزیستی بنوذیم شمارا به خدا فکر ملت باشید