۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
مصوبه مجلس برای اختصاص ضریب در آزمون استخدامی به معلمان شاغل عین عدالت است
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

مصوبه مجلس برای اختصاص ضریب در آزمون استخدامی به معلمان شاغل عین عدالت است

وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید تجربه افرادی که سال‌ها در آموزش و پرورش زحمت کشیده‌اند را در آزمون استخدامی و گزینش معلمان لحاظ کرد.

به گزارش بازار، محمد وحیدی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه در خصوص نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: یکی از مصوبات بسیار خوب مجلس شورای اسلامی که در قانون ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش نیز آمده است، اختصاص ضریب به معلمان شاغل غیر رسمی در آزمون استخدامی بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این بند قانونی، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ دهم برای نمره مکتسبه آنها در آزمون استخدامی در نظر گرفته می‌شود که معتقدم این مسئله کاملا در جهت عدالت آموزشی است و تا ۱۰ سال سابقه برای معلمان غیر رسمی لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی با استناد به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه آزمون استخدامی باید در شرایط برابر بین همه داوطلبان برگزار شود، این مصوبه را خلاف عدالت آموزشی می‌دانند، در حالیکه معلم دارای سابقه در آموزش و پرورش نسبت به فردی که هیچ سابقه تدریسی ندارد، باید متفاوت در گزینش باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: این مصوبه در راستای احترام و عنایت به تجربه معلمان شاغلانی است که در آموزش و پرورش بدون حقوق و مزایای نیروهای رسمی کار کردند، لذا نباید کسی که ده‌ها سال سابقه بیمه‌ای دارد را با فردی که هیچ گونه سابقه‌ای ندارد، یکسان دید.

وحیدی یادآور شد: با توجه به اینکه شورای نگهبان نیز مصوبات مجلس را بر اساس عدالت مورد بررسی قرار می‌دهد، امیدواریم با در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به این مصوبه اظهارنظر کارشناسی داشته باشد و شرایط را برای گزینش داوطلبان اصلح فراهم کند.

به گزارش خانه ملت، در بند الحاقی ۲ ماده ۸۹ آمده است؛ آزمون های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزشی و پرورشی با واحدهای دولتی و غیر دولتی با تأیید وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ دهم برای نمره مکتسبه آنها در آزمون، محاسبه و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش می یابد.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هلیا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      1 0
      کجای این ضریب دهی عدالته؟کسی که سنش کمه و تازه فارغ التحصیل شده باید از کجا سابقه ی کار بیاره؟واضحه آقای نماینده می خواد آشناهای خودش رو با ضریب دهی وارد آموزش و پرورش کنه.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      ما خواهان استخدام بدونه شرط هستیم ۷سال سابقه مربی پیش دبستانی دارم بسه دیگه. مثله سال‌های گذشته مارو تعیین تکلیف کنید