۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
صادرات ماهیان زینتی استان مرکزی ۴۴ درصد رشد داشته است
مدیرکل دامپزشکی مرکزی در گفت‌وگو با بازار؛

صادرات ماهیان زینتی استان مرکزی ۴۴ درصد رشد داشته است

اراک- فتاحی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طی سال جاری، ۲۳۳ هزار و ۳۴۹ قطعه انواع ماهیان زینتی از این استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد کرده است.

محمد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید ۵۵۳ هزار و ۵۷۰ تن محصولات دام، طیور و شیلات در استان مرکزی گفت: این استان در تولید محصولات زراعی هم در ردیف ۱۰ استان نخست کشور است و بخش زیادی از این محصولات به بیرون از استان و سایر کشورها صادرات می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهی شیر ۶۸ درصد وزن کل تولیدات دامی، طیور و شیلاتی استان مرکزی را به خود اختصاص می‌دهد، اضافه کرد: تولید شیر در استان مرکزی مازاد بر نیاز است و بخشی از مازاد تولید را به پنج کشور ازبکستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق صادر می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری ۶۶ تن محصولات لبنی به کشورهای دیگر صادر کردیم که نسبت به مدت مشابه سال پیش چهار تن بیشتر بوده است، ادامه داد: در مجموع ۱۷۳ هزار تن محصولات پروتئینی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ در استان مرکزی تولید می‌شود.

فتاحی با اشاره به تولید پنج هزار و ۴۰۰ تن آبزی و محصولات شیلاتی گفت: در هشت ماهه امسال بیش از ۲۳۳ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی از این استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد کرده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات رسمی ماهیان زینتی کشور از استان مرکزی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: شهرستان محلات قطب اصلی تولید و صادرات ماهیان زینتی در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha