۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های صنعتی استان مرکزی
استاندار مرکزی خبر داد؛

پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های صنعتی استان مرکزی

اراک- استاندار مرکزی از پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات و وام بانکی برای تأمین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش طرح‌های صنعتی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ فرزاد مخلص‌الائمه ظهر دوشنبه در نشست با جمعی از صنعتگران مرکزی با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در استانداری بیان کرد: فاصله استان مرکزی با استان‌های همجوار به لحاظ موقعیت ژئواکونومیکی که داریم فاصله نزدیکی است و در تلاش هستیم تا پروازهای فرودگاه اراک نیز افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: برای دومین بار پس از انقلاب اسلامی مجوز تأسیس دهکده لجستیک در استان مرکزی اخذ شد که ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای خدمات تجاری و لجستیک صنعت و تجارت در قلب کشور است و منجر به ارتقا و رشد مجدد جایگاه صنعت استان خواهد شد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: تلاش داریم کنسرسیوم‌های صنعتی و اقتصادی استان متولی این امر باشند و با کمک مجموعه نیروی دریایی نیز فعال کردن بندر خشک را دنبال می‌کنیم.

مخلص‌الائمه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد مناسب بانک صنعت و معدن گفت: مرکزی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است و بانک صنعت و معدن در این استان نقش‌آفرینی مؤثر و مهمی داشته و تاکنون ۱۶۳ طرح به ارزش ارزی و ریالی بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی شده‌اند که اقدام مهمی است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های شبکه بانکی باید بتوانیم از ظرفیت ابزارهای نوین تأمین مالی و بازار سرمایه استفاده کنیم که بانک صنعت و معدن به عنوان رکن ضامن می‌تواند وسیله انتشار اوراق مرابحه برای تأمین مالی باشد.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha