۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
نخستین سیلوی اختصاصی نهاده‌های دامی قزوین احداث می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

نخستین سیلوی اختصاصی نهاده‌های دامی قزوین احداث می‌شود

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مجوز احداث سیلوی ۳۰ هزار تنی به منظور کمک به ارتقای ظرفیت ذخیره سازی نهاده ها و خوراک دام و طیور برای اتحادیه دامداران استان به عنوان نخستین سیلوی اختصاصی نهاده‌ها در قزوین صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، علی شاپورزاده اظهار داشت: عملیات کلنگ زنی و ساخت این سیلو با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای ساخت این سیلو زمینی به وسعت ۱۰ هکتار به اتحادیه دامداران استان قزوین اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: این سیلو نخستین سیلوی اختصاصی ویژه ذخیره سازی نهاده ها و خوراک مورد نیاز مرغداری های استان قزوین خواهد بود.

شاپورزاده با بیان اینکه ساخت این سیلو به زنجیره تامین نهاده های دامی مورد نیاز واحدهای تولیدی کمک خواهد کرد، یادآور شد: ۷۰ درصد نهاده‌ها و خوراک دام شامل ذرت دانه، کنجاله جو و سویای مورد نیاز دامداران در استان قزوین وارداتی است.

وی یادآور شد: واحدهای دامی به خصوص مرغداری ها به منظور تداوم و استمرار تولید به نهاده های دامی به ویژه سویا و ذرت دانه ای نیاز مبرم و مستمر دارند.

شاپورزاده اضافه کرد: با وجود آنکه بخش زیادی از نهاده ها و خوراک دام و طیور از خارج از کشور تامین می شود، با برنامه ریزی دولت وقفه ای در تامین این نیاز ایجاد نشده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: تامین به موقع نهاده ها و خوراک های دامی نقش مهمی در تامین و حفظ امنیت غذایی جامعه دارد از این رو دولت در تامین، ذخیره سازی و نظارت بر عرضه نهاده ها جدیت زیادی دارد.

کد خبر: ۲۵٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha