۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
۳۵۸ اثر صنایع دستی کشور دارای مُهر اصالت بین المللی هستند
مدیرکل ترویج صنایع دستی در گفتگو با بازار:

۳۵۸ اثر صنایع دستی کشور دارای مُهر اصالت بین المللی هستند

شاهرود - توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: ۳۵۸ اثر صنایع دستی کشور دارای مُهر اصالت بین المللی هستند.

ویدا توحدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه صنایع دستی تولیدی کشورمان از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرد تا اصالت آنها در قالب مهر اصالت، تائید شود، تاکید کرد: کارشناسان بر حسب استانداردها و شاخص هایی مانند کیفیت، برند سازی، طرح های ابتکاری، طراحی و شیوه ساخت و ... به محصولات مهر اصالت کالا می دهند.

وی با بیان اینکه آخرین نشست بررسی دریافت مهر اصالت ملی صنایع دستی با حضور استان های تهران، قم، مرکزی و سمنان در شهرستان شاهرود برگزار شد، افزود: ۶۰ درصد از آثار پیشنهادی به کمیته مهر اصالت صنایع دستی از استان های مذکور، توانستند موفق به کسب استاندارد های لازم شوند.

مدیرکل ترویج صنایع دستی میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۵۹ اثر صنایع دستی از اقصی نقاط کشورمان مُهر اصالت ملی دریافت کردند، گفت: خوشبختانه ۳۵۸ اثر صنایع دستی کشورمان نیز تا کنون توانسته اند مهر اصالت بین المللی دریافت کنند.

توحدی با بیان اینکه مهر اصالت ملی پیش زمینه ای برای دریافت مهر اصالت جهانی است، گفت: شورای جهانی صنایع دستی به عنوان یک پروژه خصوصی و ویژه برای محصولات صنایع دستی از سوی یونسکو، مهر اصالت بین المللی را برای حفظ و ترویج آثار صنایع دستی کشورهای مختلف در برنامه دارد که ایران هم توانسته با آثار مختلفی از جمله قلم کاری، چوب و مصنوعات چوبی، چرم و دست یافت ها و ... در این فهرست نمایندگان خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهر اصالت یک نوع استاندارد سنجی است که می تواند در تائید اصالت صنایع دستی کاربرد داشته و در نهایت امکان حضور هنرمندان صنایع دستی در رویدادها و نمایشگاه ها و ... را مهیا می سازد، گفت: این مهر می تواند زمینه ساز پیشرفت هنرمندان صنایع دستی باشد.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha