۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
سهم استان سمنان در تقویم گردشگری کشور «۱۸رویداد» است
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

سهم استان سمنان در تقویم گردشگری کشور «۱۸رویداد» است

سمنان- هاشمی استاندار سمنان گفت: ۱۸ رویداد گردشگری استان در تقویت رویداد های گردشگری کشورمان به ثبت رسیده که نشان از توانمندی های اقتصاد گردشگری در استان دارد.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، در حاشیه برگزاری نشست ستاد خدمات سفر استان سمنان بیان کرد: گردشگری یکی از هشت محور مهم توسعه اقتصادی استان سمنان در کنار صنعت، معدن، کشاورزی و ... است که همواره ارتقای آن مد نظر برنامه ریزان استان بوده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای مزیت ها و ظرفیت های عظیم گردشگری در بخش های مختلف از جمله گردشگری طبیعی، تاریخی، ابنیه، فرهنگی و مذهبی حتی درمانی و ورزشی و ... است، افزود: قرارگیری سمنان در کریدور حرم تا حرم زمینه را برای جذب گردشگر در استان مهیا می سازد.

استاندار سمنان با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای توسعه گردشگری در استان اندیشیده شده است، گفت: استان سمنان ۱۸ رویداد را در تقویم رویداد های گردشگری کشورمان ثبت کرده که نشان از توانمندی های حوزه گردشگر پذیری استان دارد.

هاشمی با بیان اینکه جشنواره زاغبور، گل غلتان، انار، انگور، پسته دامغان و آئین های سنتی و گردشگری روستایی و ... در زمره این رویدادها هستند که بخش بزرگی از آنها در نیمه اول سال با استقبال پرشور مردم برگزار شد، گفت: این دست جشنواره ها به معرفی داشته های گردشگر پذیری استان کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه عضویت در اتحادیه بین‌المللی کشورهای عضو جاده ابریشم و نمایندگی سمنان در این رویداد فراملی یک ظرفیت عظیم گردشگری است که اتفاقات خوبی را برای اقتصاد استان هم رقم می زند، افزود: ثبت جهانی شش کاروانسرای استان دیگر اتفاقات مبارکی بود که در حوزه گردشگری استان رقم خورد تا شاهد سال پر رونقی در این حوزه برای استان باشیم.

استاندار سمنان گفت: برای بهره گیری از ظرفیت های موجود به خصوص دو رویداد جاده ابریشم و ثبت جهانی کاروانسراها برنامه ریزی خوبی صورت گرفته و زیرساخت های خوبی نیز در حال اجرا است که از جمله آنها می توان به طراحی نرم افزار گردشگری در استان سمنان اشاره کرد که برای نخستین بار این اتفاق رخ می دهد.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha