۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
به دنبال تمدید آتش‌بس در غزه هستیم
حماس:

به دنبال تمدید آتش‌بس در غزه هستیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تلاش برای تمدید آتش‌بس در غزه خواهد بود.

به گزارش بازار، در این بیانیه آمده است: همان گونه که در توافقنامه آتش بس بشردوستانه آمده، تلاش می کنیم که از طریق مذاکره جدی بتوانیم با تحویل شمار بیشتری از اسیران اسرائیلی، این توافق را تمدید کند.

به دنبال پایان مهلت توافق آتش‌بس موقت چهار روزه میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، قطر به عنوان یکی از میانجی گرهای این توافق از گفت‌وگو برای تمدید این توافق خبر داد.

«لولوه الخاطر» وزیر مشاور قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی در وزارت خارجه این کشور در سومین روز از توافق آتش‌بس اظهار کرد: تلاش و تماس‌ها برای تمدید آتش بس و انتقال به یک روند سیاسی در جریان است.

در همین راستا، سفارت آمریکا در دوحه نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ما به همکاری با شرکای قطری خود ادامه خواهیم داد تا از اجرای کامل تبادل اسرا و آتش بس در غزه اطمینان حاصل کنیم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آنها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

آتش‌بس چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (۳ آذرماه) به وقت محلی آغاز شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه (۲ آذرماه) ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از روز جمعه در غزه انجام شد.

کد خبر: ۲۵۸٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha