۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
داستان ادامه دار کمبود بلیط اتوبوس در ایلام| وعده مسئولان محقق نشد
بازار گزارش می دهد؛

داستان ادامه دار کمبود بلیط اتوبوس در ایلام| وعده مسئولان محقق نشد

ایلام- داستان کمبود بلیط اتوبوس در ایلام در حالی ادامه دارد و باعث گلایه زیادی از طرف مردم شده که وعده های چندباره مسئولان برای حل این مشکل محقق نشده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: حدود ۱۰ روز قبل بود که استاندار ایلام در بازدید از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از کمبود اتوبوس انتقاد کرد و خواستار حل این مشکل شد، اما دوباره مردم در خصوص کمبود بلیط اتوبوس گلایه‌های دارند.

ظاهراً تهیه بلیط از جمعه تا دوشنبه باز هم برای مردم دشوار است، اکثر مردم به دلیل کارهای اداری و درمانی مجبور هستند اول هفته به تهران سفر کنند.

بازخوانی صحبت‌های استاندار ایلام

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۲۰ آبان‌ماه به‌صورت سرزده از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بازدید کرد و جریان اقدامات و امورات این اداره کل قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان این بازدید با ابراز نارضایتی از عملکرد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل برون شهری شهر ایلام، گفت: متولی اصلی رفع مشکل حمل و نقل برون شهری، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است که باید تمهیداتی اتخاذ شود تا شهروندان در کم‌ترین زمان و بدون معطلی بلیط اتوبوس به مقاصد مختلف کشور را تهیه کنند.

یکی از شهروندان ایلامی: مسئولان چندبار است وعده حل مشکل کمبود بلیط اتوبوس را می‌دهند اما هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند

وی با تاکید بر این مطلب که کمبود ناوگان حمل و نقل برون‌شهری شهر ایلام به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، افزود: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عنوان متولی اصلی، مشکل کمبود اتوبوس را باید در اسرع‌وقت برطرف کند.

مشکل کمبود بلیط همچنان وجود دارد

یکی از شهروندان و مسافران ایلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نه از طریق سایت می‌توان بلیط گرفت و نه کسی در ترمینال جوابگو است، مسئولان در جواب فقط امروز و فردا می‌کنند.

رضا منصوری بیان کرد: فقط روزهای پنجشنبه و جمعه به ندرت می‌توان بلیط پیدا کرد.

وی افزود: هر ترمینالی باید حداقل روزی ۶ دستگاه اتوبوس داشته باشد ولی متاسفانه تعداد اتوبوس‌های شهر ایلام بسیار کم است.

منصوری اظهار کرد: مسئولان چندبار است وعده حل مشکل کمبود بلیط اتوبوس را می‌دهند اما هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند.

البته برخی رانندگان افزایش هزینه‌ها را یکی از عواملی می‌دانند که باعث شده تا برخی اتوبوس‌ها مرز مهران را برای تردد و جبران هزینه‌ها انتخاب کنند.

هر چند که تصمیماتی برای کاهش مشکل تهیه بلیط اتوبوس اخذ شده اما این اقدامات نتوانسته مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کند. در حال حاضر برای رفع کمبود بلیط اتوبوس در ایلام ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر برای تهیه بلیط حضوری و ساعت ۱۲ ظهر به بعد بلیط مازاد به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد.

کمبود ناوگان حمل و نقل به صورت کشوری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در بحث کمبود ناوگان حمل و نقل به صورت کشوری است تا دو سال بیش ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس در کل کشور داشتیم هم اکنون به ۶ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است و ۸ هزار دستگاه متاسفانه از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شده‌اند.

داستان ادامه دار کمبود بلیط اتوبوس در ایلام| وعده مسئولان محقق نشد

سید زاهدین چشمه خاور افزود: در حال حاضر مشکل خاصی در تهیه بلیط اتوبوس نداریم، در روزهایی که پیک سفر که وجود دارد مانند روز جمعه ممکن است یک اتوبوس کم داشته باشیم، اما در حال حاضر مشکل کمبود اتوبوس نداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام: به رغم اینکه ۳ دستگاه ون ۱۲ و ۱۴ نفره با امکانات کامل، همه روزه آماده خدمات‌رسانی و انتقال مسافران در محور ایلام-تهران هستند، متاسفانه استقبال چندانی از این دستگاه‌ها به عمل نمی‌آید

وی ادامه داد: بلیط اتوبوس تا ساعت ۱۲ ظهر به صورت حضوری به فروش می‌رسد، با سازمان راهداری هماهنگی کردیم که از طریق شرکت‌های بزرگ کشوری بتوانیم این مشکل را حل کنیم چون مشکل ایلام متاثر از پایانه مرزی مهران است.

روش‌های حل کمبود ناوگان اتوبوس در استان ایلام

وی عنوان کرد: کل کشور درگیر کمبود مشکل اتوبوس است، برای همین است که تعداد چهار هزار دستگاه امسال در قانون بودجه مصوب شده که وارد کشور شود، اگر مشکل کمبود ناوگان نبود چنین مصوبه‌ای را مصوب نمی‌کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود: ما در تلاش هستیم که اولین استانی باشیم که این ۲۰ درصد سهمیه اتوبوس را برای استان بگیریم.

وی بیان داشت: برای رفع این مشکل همه مقامات کشوری و استانی در تلاش هستند، قرار است از طریق تبصره ۱۸ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار استان قرار دهند که ما بتوانیم به افرادی که متقاضی هستند و بتوانند اتوبوس را خریداری کنند، پرداخت کنیم.

مشکل کمبود بلیط اتوبوس در حالی در استان ایلام وجود دارد که این استان همچنان از ریل قطار برخوردار نیست و روزانه یک پرواز هم در فرودگاه ایلام انجام می‌شود

وی اظهار داشت: به رغم اینکه ۳ دستگاه ون ۱۲ و ۱۴ نفره با امکانات کامل، همه روزه آماده خدمات‌رسانی و انتقال مسافران در محور ایلام-تهران هستند، متاسفانه استقبال چندانی از این دستگاه‌ها به عمل نمی‌آید.

وی افزود: با اضافه شدن ۲ دستگاه اتوبوس از پالایشگاه گاز ایلام و پایانه مرزی مهران به ناوگان حمل و نقل استان، بخش زیادی از مشکلات مسافران مرتفع خواهد شد.

چشمه‌خاور در پایان خاطرنشان کرد: تهیه بلیط اتوبوس همه روزه از ۸ صبح تا ساعت ۱۴ به‌صورت حضوری انجام خواهد شد، تا از سوء استفاده‌های احتمالی هنگام خرید اینترنتی بلیط جلوگیری شود.

مشکل کمبود بلیط اتوبوس در حالی در استان ایلام وجود دارد که این استان همچنان از ریل قطار برخوردار نیست و روزانه یک پرواز هم در فرودگاه ایلام انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha