۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
اشغالگران، المپیک پاریس ۲۰۲۴ را از خانه می‌بینند؟

اشغالگران، المپیک پاریس ۲۰۲۴ را از خانه می‌بینند؟

نشریه ملت این سوال کنایه‌آمیز را طرح می‌کند که «آیا جنایت جنگی، جنایت المپیکی به حساب می‌آیند؟» و خود به صراحت پاسخ می‌دهد: «نه در مقر مجلل IOC در لوزان!».

به گزارش بازار، نشریه ملت (the Nation) قدیمی‌ترین هفته‌نامه آمریکایی در مقاله‌ای با عنوان «لازم است پرچم اسرائیل در المپیک پاریس بالا برود؟» از احتمال محرومیت اسرائیل از المپیک خبر داد.

این مقاله اشاره می‌کند برخی گروه‌های ورزشی و اجتماعی به دنبال آن هستند که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) را قانع کنند همان طور که رژیم #آپارتاید آفریقای جنوبی و روسیه را اخراج کرده، اسرائیل را نیز به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در #غزه از شرکت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس محروم کند.

«نشریه ملت» می‌نویسد: هرچه IOC این مسائل را نادیده بگیرد، به هر حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل «نقض آشکار حقوق بشر» توسط اسرائیل در غزه را محکوم کرده و سازمان عفو بین‌الملل (Amnesty) «حملات غیرقانونی اسرائیل که منجر به کشتار گسترده غیرنظامیان شد» را مستند کرده است که باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرد.

این نشریه این سوال کنایه‌آمیز را طرح می‌کند که «آیا جنایت جنگی، جنایت المپیکی به حساب می‌آیند؟» و خود به صراحت پاسخ می‌دهد: «نه در مقر مجلل IOC در لوزان!». این مقاله ادامه می‌دهد:

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، آشکارا به دیکتاتورها علاقه دارد و کمیته بین المللی المپیک هم مدت‌هاست جنایتکاران جنگی را می بخشد!
با این وجود، اسرائیل و IOC در مسیر چالش قرار گرفته‌اند و برخورد کمیته المپیک با روسیه، شاید و یا حتی باید- برای اسرائیل تکرار شود.

این مقاله با اشاره به بی‌تفاوتی فیفا نسبت به کشتار بازیکنان فوتبال فلسطینی و بمباران استادیوم‌های فوتبال در فلسطین این گزاره کنایه‌آمیز را مطرح می‌کند که:

فیفا سازمانی متفاوت از IOC است اما چیزی که آنها را به هم پیوند می‌دهد بیشتر از چیزی است که آنها را از هم جدا می کند.

نشریه ملت در پایان اشاره می‌کند که IOC در اغلب موارد از «بی‌طرفی» به عنوان بهانه‌ای برای انفعال در برابر نقض حقوق بشر استفاده می‌کند اما با وجود جنبش‌های مردمی و حمایت از فلسطین در خیابان‌های جهان بیداد می‌کند و بعد از #روسیه، اسرائیل می تواند هدف بعدی باشد.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha