۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
باید سهم ارزش افزوده فرهنگ را در اقتصاد ارتقا دهیم
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه:

باید سهم ارزش افزوده فرهنگ را در اقتصاد ارتقا دهیم

منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اهمیت فرهنگ گفت: باید سهم ارزش افزوده فرهنگ را در اقتصاد ارتقا دهیم.

به گزارش بازار، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه صنایع فرهنگی تا حد بسیار زیادی می‌تواند به بهبود وضع اقتصادی و افزایش رفاه کمک کند، گفت: یکی از حوزه‌هایی که کاملا می‌تواند در خدمت توسعه اقتصادی و تولید ثروت قرار گیرد همین حوزه‌های صنایع فرهنگی است. مخصوصاً در شرایط امروز، زمینه‌های صنایع خلاق فرهنگی و شتاب‌دهنده‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف از جمله فیلمسازی کاملا رونق گرفته است. ما هم در حال پیش‌بینی پشتیبانی‌های قانونی لازم برای این کاریم.

وی افزود: معافیت‌های مالیاتی، مشوق‌ها و تسهیلات ارزان‌قیمت همگی کمک می‌کند به این که صنایع فرهنگی در کشور بتواند توسعه پیدا کند. هم در حوزه میراث فرهنگی ما، هم در حوزه گردشگری و نیز چاپ و نشر و فیلم و سریال، همگی مقوله‌های فرهنگ هستند و اعتقاد داریم که باید بتوانیم سهم ارزش افزوده فرهنگ را در اقتصاد تا می‌توانیم ارتقا دهیم.

منظور با اشاره به موضوع «اقتصاد فرهنگ، بازار صنایع فرهنگی جهان، صادرات خدمات و محصولات فرهنگی» که یکی از محورهای نخستین جایزه ملی پژوهش‌های روابط فرهنگی بین المللی است، گفت: اخیرا پویانمایی‌های متعددی که ساخته شد بازار صادراتی خوبی پیدا کرد و هم در داخل و هم خارج از کشور مورد استقبال قرار گرفت. حتما باید به این سمت حرکت کنیم که برای کارهای مشترک اعم از ایرانی و خارجی مشارکت‌های خوبی را فراهم کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: همه این‌ها تنوع بخشی به حوزه تولید و افزایش درآمد، به ویژه برای هنرمندان و فعالان فرهنگی در کشور است. این‌ها سرمایه‌های فرهنگی کشور هستند و باید بتوانیم بازار کار آن‌ها را توسعه دهیم و درآمدزایی‌شان را بهبود ببخشیم و همراه با ارزش‌های فرهنگی، انقلابی و دینی بتوانیم نمادسازی‌های شایسته‌ای را با مشارکت هنرمندان و فعالان فرهنگی انجام دهیم.

نخستین جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیری رضا ملکی، اسفند ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود.

پژوهشگران علاقه‌مند به حضور در این جایزه تا ۳۰ آذر سال جاری فرصت دارند آثار خود را از طریق سامانه جایزه به نشانی nas.icro.ir ارسال کنند.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha