۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
گوشت گوسفندی یک کالای لوکس نیست
رییس شورای تامین دام کشور:

گوشت گوسفندی یک کالای لوکس نیست

رییس شورای تامین دام کشور گفت: گوشت گوسفندی به عنوان یک کالای پروتئینی در سبد خانوار در جهان و چه در ایران یک کالای اساسی و ضروری محسوب می‌شود و یک کالای لاکچری نیست.

به گزارش بازار، منصور پوریان درباره اینکه برخی بر این باورند که گوشت گوسفندی یک کالای لوکس و لاکچری است و به همین دلیل در برخی قصابی‌ها این کالا گران‌تر به فروش می‌رسد، افزود: گوشت گوسفندی مانند گوشت گوساله یا سایر محصولات پروتئینی جزو نیاز خانوار به شمار می‌رود و تعریف لوکس و لاکچری برای آن درست نیست.

این مقام صنفی بیان‌داشت: البته ممکن است برخی قصابی‌ها راسته بدون استخوان گوسفندی را با نرخ‌های بالا به فروش برسانند، اما نمی‌توانند با عبارت‌های اینچنینی در قیمت‌گذاری آن تاثیر داشته باشند.

رییس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: اگر منظور از عبارت لوکس برای گوشت گوسفندی انواع بسته‌بندی‌های آن است، باید بگویم که این محصول در همه نقاط جهان به شکل بسته‌بندی شکیل عرضه می‌شود؛ بنابراین چنین عباراتی نمی‌تواند موجب لاکچری و لوکس شدن یک کالای اساسی و پروتئینی شود.

وی تصریح‌کرد: در همه دنیا کالاهای پروتئینی که باید در سبد خانوار مورد استفاده قرار بگیرند، جزو کالاهای لوکس و لاکچری به شمار نمی‌آیند و برخی نباید با گفتن چنین عباراتی باعث گران‌تر شدن این کالاها شوند.

پوریان درباره علت بالا بودن قیمت گوشت قرمز در قصابی‌ها، گفت: قصابی‌ها می‌توانند برای عرضه گوشت قرمز به شهروندان یک سود معقول و متعارف را روی عرضه گوشت دریافت کنند، اما به دلیل عدم نظارت بر فعالیت این واحدهای صنفی گاهی اوقات شاهدیم که در برخی قصابی‌ها انواع گوشت گوسفندی و گوساله با قیمت‌هایی بیش از نرخ متعارف به فروش می‌رسد.

رییس شورای تامین دام کشور خاطرنشان کرد: به‌طور قطع تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر بازار خرده‌فروشی گوشت قرمز از هرگونه اجحاف به حقوق مصرف‌کنندگان جلوگیری می‌کند.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha