۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
تامین اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی برای بهره‌برداری از بخش اول فاز ۲ شهر فرودگاهی امام(ره)
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) اعلام کرد

تامین اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی برای بهره‌برداری از بخش اول فاز ۲ شهر فرودگاهی امام(ره)

چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در اسفندماه سال ۱۴۰۳ باندهای پروازی، عوامل پروازی و تاکسی وی به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش بازار، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز شنبه چهارم آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات عملیات اجرایی فاز دو این شهر فرودگاهی اظهار داشت: پس از ۱۵ سال پیگری از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، فاز دوم این پروژه امروز اجرایی شد.

وی افزود: در پی توافق ۲۵ ساله ایران و چین، رایزنی‌های صورت گرفته و موافقتی که دولت با پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی انجام داد، چند پروژه معرفی شد که از جمله آنها همین فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بود و اولین جلسه آن در شهریورماه سال گذشته در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

چلندری در ادامه بیان داشت: پس از برگزاری ۷۶ جلسه، شرکت هاکان انرژی پیشنهاد استفاده از ظرفیت داخلی ایران را با توجه به حساسیت‌های این پروژه مطرح کرد و می‌طلبید که پیمانکارهای قابلی برای این پروژه انتخاب شوند به همین خاطر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به سفر دو هفته قبل معاون اول رئیس جمهوری به شانگهای و برگزاری جلسات مختلف در خصوص این پروژه گفت: قرارداد عملیات اجرایی فاز دو شهر فرودگاهی امام به امضا رسید و امروز با حضور مقامات کشوری و لشگری اجرایی شد که شامل ساخت یک ترمینال ۴۱۰ هزار متری و کلیه عوامل پروازی و کلیه ساختمان ها و تاسیسات مورد نیاز یک فرودگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه «مدت قرارداد با چینی ها پنجساله است» تصریح کرد: در پایان نیمه اسفندماه سال ۱۴۰۳ باندهای پروازی و عوامل پروازی و تاکسی وی را به بهره برداری می‌رسند که با در نظر گرفتن برج مراقبت هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو در برخواهد داشت که این مبلغ تامین اعتبار شده است.

چلندری گفت: پروژه فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی به گونه ای برنامه ریزی شده است که همزمان با بهره برداری از بخش اول این فاز در اسفندماه سال آینده در ضلع جنوبی فرودگاه، آشیانه های تعمیرات و پایانه های لجستیکی به بهره برداری برسند و در فاز اول، هواپیماها می توانند در این بخش نشست و برخواست کنند و آشیانه ها به هواپیماها خدمات بدهند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: طی سه الی چهار ماه آینده عملیات اجرایی ساخت ترمینال ۴۱۰ هزار متری شروع می‌شود؛ ولی ترمینال به دلیل پیشرفته بودن و وسعت زیاد، نیاز دارد با استانداردهای روز دنیا انجام بشود که زمانبر است.

وی با اشاره قرارداد ساخت ترمینال سلام گفت: قرارداد این ترمینال با شرکت ملی احداث و بنیاد مستضعفان منعقد شده و به گونه‌ای بود که از زمان تحویل گرفتن ترمینال، اقساط آن پرداخت شود که به خاطر اختلاف در خصوص تحویل موقت یا تحویل قطعی اقساط به تاخیر افتاد اما از ابتدای ۱۴۰۱ اقساط مرتب پرداخت شده است.

چلندری در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه از نظر مالی مشکلی وجود ندارد به شرکت ملی احداث و بنیاد اعلام شده است که آمادگی برای پرداخت اقساط عقب افتاده نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که منابع مالی مورد نیاز این پروژه از محل تهاتر نفت، منابع داخلی یا سرمایه گذاری شرکت چینی تامین می‌شود؟ پاسخ داد: منایع داخلی با شرکت چینی تهاتر می‌شود و آن شرکت تعهد کرده تا این پروژه را اجرا کند.

وی با بیان اینکه کلیه کارهای اجرایی توسط قرارگاه خاتم انجام می‌شود و تامین تجهیزات و خدمات مهندسی بر عهده شرکت چینی است، افزود: به‌روزترین تجهیزاتی که در فرودگاه داکسینگ پکن به کار گرفته شده، برای تجهیز این پروژه پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha