۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
پروژه زمزم ۳ ظرفیت تولید تا ۲ میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت
مدیرعامل فولاد خوزستان خبر داد

پروژه زمزم ۳ ظرفیت تولید تا ۲ میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت

ابراهیمی مدیر عامل فولاد خوزستان گفت: در گام چهارم توسعه فولاد خوزستان ۳۲۵پروژه تعریف شده که مهمترین آنها زمزم ۳ است و یک ابرپروژه در سطح خود است و ظرفیت تولید تا ۲میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت.

بازار؛ گروه صنعت: امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری امروز که در حاشیه نمایشگاه ایران متافو برگزار شد گفت: همانطور که می دانید فولاد خوزستان دومین تولید کننده فولاد کشور است و از کل بازار حدود ۱۰درصد از تولید کشور را به عهده دارد.
ابراهیمی افزود: با توجه به برنامه توسعه ای که برای گام چهارم توسعه فولاد خوزستان در نظر گرفته شده، قرار است در سال ۱۴۱۰ به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تنی یا به عبارتی به سهم ۲۵درصدی بازار برسیم. در واقع
در گام چهارم توسعه قرار است به ظرفیت ۶میلیون تن تا ۱۴۰۴برسیم و بعد از آن تا ۱۴۱۰هم به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تن برسیم.
وی خاطر نشان کرد: گام چهارم توسعه با ۳۲۵ پروژه توسعه ای به ارزش ۴۰همت تعریف شده است و مهمترین پروژه ای که در گام چهارم توسعه تعریف شده پروژه زمزم ۳است که یک ابرپروژه در سطح خود است.
مدیرعامل فولاد خوزستان همچنین گفت: با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی و در المان های پروژه توسط دانش بنیان ها انجام شده، این پروژه تبدیل به یک سوپر مگا مدول شده و ظرفیت تولید تا ۲میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت.  

وی افزود:  این پروژه با یک سرمایه گذاری نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو و در زمینی حدود ۲۱ هکتار ایجاد شده که در نوع خود منحصر بفرد است.   ضمن اینکه با راه اندازی این پروژه مجموعه فولاد خوزستان سالانه مازاد یک میلیون تن اسفنجی  را خواهد داشت.   

کد خبر: ۲۵۷٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha