۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کد اختصاصی واحد برای اتباع مشخص می‌شود
عضو کمیسیون اصل نود مجلس:

کد اختصاصی واحد برای اتباع مشخص می‌شود

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از مشخص شدن کد اختصاصی واحد برای اتباع در سامانه هوشمند مدیریت اتباع طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش بازار، علی خضریان در تشریح جلسه امروز شنبه ( ۴ آذرماه) کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران اظهار داشت: در این نشست مشکلات اتباع خارجی در کشور با حضور رئیس سازمان ملی مهاجرت، معاون کنسولی و امور اتباع وزارت امور خارجه، رئیس سازمان ثبت احوال و مقامات انتظامی و امنیتی کشور بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این جلسه گزارش اقدامات دستگاه‌های مسئول، پیرامون لزوم ساماندهی و تعیین تکلیف اتباع خارجی دریافت و مقرر شد وزارت کشور با جمع بندی نظرات دستگاه‌ها، پیشنهادات عملیاتی خود را در این خصوص به کمیسیون ارائه کند.

وی با اشاره به لزوم تکمیل سامانه تصدیق الکترونیک گفت: همچنین مقرر شد کد اختصاصی واحد برای اتباع در سامانه طی یک ماه آینده مشخص شود. ضمن اینکه با توجه به نکات مطرح شده پیرامون قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نیز قرار شد این قانون، پس از آسیب شناسی و بررسی مشکلات ناشی از اجرای آن، به عنوان یک طرح اصلاحی به مجلس تقدیم شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش سازمان ثبت احوال پیرامون صدور بیش از ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند که طی سال‌های گذشته به تعویق افتاده بود، مقرر شد این سازمان تا پایان سال جاری نیز نسبت به صدور پنج میلیون کارت ملی هوشمند باقی مانده با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اطلاعات اقدام کند تا از ابتدای سال آینده صدور کارت ملی به روز شود.

کد خبر: ۲۵۷٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha