۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
رشد ۰.۵ درصد شاخص کل فرابورس
در هفته منتهی به سوم آذرماه رقم خورد

رشد ۰.۵ درصد شاخص کل فرابورس

بازار هفته گذشته با رشد ۰.۵ درصد شاخص کل فرابورس و قرار گرفتن این متغیر در سطح ۲۵ هزار و ۱۱۲، کار خود را به پایان رساند.

به گزارش بازار به نقل از فرابورس، در معاملات هفته منتهی به سوم آذرماه بیش از ۳۷ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ‌بر ۲۷۷ هزار میلیارد تومان طی ۱.۲ میلیون نوبت معاملاتی دادوستد شد. همچنین بررسی ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در میان بازارهای سهامی فرابورس، بازار دوم با معاملاتی به ارزش ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز بازار اول و بازار پایه قرار دارند که هرکدام از آن‌ها ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار میلیارد تومان را ثبت کرده‌اند.

رشد ۲۸۵ درصدی بازار توافقی فرابورس
بر اساس این گزارش، در هفته گذشته بازار توافقی فرابورس بیشترین رشد ارزش معاملات را به ارزش ۳ میلیارد تومان به ثبت رساند که بررسی‌ها نشان از رشد ۲۸۵ درصدی این بازار نسبت به هفته ماقبل خود داشته؛ همچنین بررسی سایر بازارهای فرابورس نشان می‌دهد در هفته اخیر بیش از ۲۶۸ هزار میلیارد تومان دارایی مالی در بازار ابزارهای نوین مالی جابه‌جا شد که نسبت به هفته ماقبل، تفاوت قابل‌توجهی نداشته است.

ارزش معاملات صندوق‌ها
در بخش دیگر این گزارش آمده است، در بازار ابزارهای نوین مالی در حالی بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از معاملات متعلق به اوراق مالی اسلامی بود که ارزش معاملات این اوراق، در مدت مورد بررسی دو درصد کاهش یافته، این در حالی است که نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بوده که رشدی ۵۰ درصدی را نسبت به هفته ماقبل ثبت کرد.

ابزارهای نوین مالی
همچنین، در هفته گذشته حدود ۱۸۲ میلیارد تومان اوراق گواهی تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی، خریدوفروش شد که سه درصد بیشتر از هفته ماقبل بود.

ارزش معاملات خرد
بر این اساس، در پایان بازار هفته گذشته در حالی ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۲۴ درصد از این معاملات در گروه فلزات اساسی به ثبت رسید. همچنین ۱۱ درصد ارزش معاملات خرد در اختیار گروه انبوه‌سازی و ۹ درصد نیز متعلق به گروه سرمایه‌گذاری‌ها بود، همچنین دو گروه خودرویی و محصولات شیمیایی نیز هرکدام ۵ درصد ارزش معاملات خرد هفته گذشته را به خود اختصاص دادند و به‌این‌ترتیب ۵۴ درصد ارزش معاملات خرد متعلق به ۵ گروه می‌شد.

بازار هفته گذشته با رشد ۰.۵ درصد شاخص کل فرابورس و قرار گرفتن این متغیر در سطح ۲۵ هزار و ۱۱۲، کار خود را به پایان رساند.

کد خبر: ۲۵۷٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha