۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
جهاد کشاورزی برندسازی محصول لوبیا و زعفران خمین را دنبال کند
استاندار مرکزی:

جهاد کشاورزی برندسازی محصول لوبیا و زعفران خمین را دنبال کند

خمین- استاندار مرکزی گفت: جهاد کشاورزی استان مرکزی باید برندسازی برای محصولات لوبیا و زعفران خمین را در دستور کار اصلی خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، فرزاد مخلص‌الائمه صبح شنبه در مراسم پایانی اختتامیه نخستین جشنواره لوبیا و محصولات کشاورزی روستای قورچی‌باشی که در سالن ورزشی روستا برگزار شد، بیان کرد: جهاد کشاورزی باید برندسازی لوبیا و زعفران در شهر قورچی‌باشی و خمین را به عنوان یک مأموریت مهم دنبال کند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی و علاقه‌مندان به فعالیت در بخش بسته‌بندی زعفران از طریق جهادکشاورزی، مجوزهای لازم را دریافت کنند، اضافه کرد: تأمین آب شرب و ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی از اولویت‌های مهم استان است و در بخش صنعت هم صنایع آب‌بَر باید طبق قانون از پساب استفاده کنند و اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم در استان مرکزی آغاز شده است.

توجه به زیرساخت ها

استاندار مرکزی با بیان اینکه سال‌هاست مقام معظم رهبری منابع خوبی از صندوق توسعه ملی را برای ترویج و توسعه شیوه آبیاری نوین تخصیص داده‌اند، گفت: دولت سیزدهم گام‌های بلندی در این راستا برداشته و در استان مرکزی هم طرح‌های مهمی اجرا شده است.

مخلص الائمه در ادامه افزود : فعالان اقتصادی و علاقمندان به فعالیت در بخش بسته بندی زعفران با مراجعه به جهادکشاورزی مجوزهای لازم را دریافت کنند همچنین ناترازی‌ها در محورهای مواصلاتی این شهرستان از دولت‌های گذشته به ارث رسیده است و در ۲ سال اخیر اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

وی آب شرب و کشاورزی را اولویت های مهم استان بیان کرد و گفت پس از ۲۰ سال، آب زیرزمینی از آب صنایع جدا شد و صنایع پر مصرف برای تحویل آب باید قیمتی معادل آب دریا پرداخت کنند. از سوی دیگر صنایع پر مصرف آب باید از پساب استفاده کنند و اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم در استان مرکزی آغاز شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: سال ها است مقام معظم رهبری منابع خوبی از صندوق توسعه ملی را برای توسعه شیوه آبیاری نوین در اختیار دولت‌ها قرار داده و در ۲ سال اخیر گام های بلندی در استان برداشته شده است.

لوبیا مزیت اقتصادی مهم

فرماندار خمین نیز در این مراسم گفت: قورچی‌باشی خواستگاه تولید، دانش و توسعه لوبیا است و این محصول از این خطه به دیگر شهرهای استان مرکزی ، همدان و لرستان گسترش یافته است.

حمید کمانکش با اشاره به تکمیل زنجیره تولید شامل کاشت، داشت و برداشت لوبیا در قورچی باشی، ادامه داد: محورهای مواصلاتی از جمله زیرساخت های توسعه این محصول کشاورزی است. چنانچه طی دو سال اخیر باندازه ۱۸ سال گذشته در محور مواصلاتی خمین به قورچی باشی کار شده است.

فرماندار خمین جانمایی نامناسب برای ناحیه صنعتی شهدای خرمدشت را یکی از مسائل قورچی باشی بیان کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره اینکه کاهش قیمت پایه زمین و تامین آب، برق و گاز در این ناحیه صنعتی موجب حضور سرمایه گذاران صنایع تبدیلی می شود، گفت: احداث پست ۴۰۰ در خرداد سال آتی اتفاقات خوبی را در این منطقه رقم خواهد زد.

کد خبر: ۲۵۷٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha