۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
تولید روزانه ۵۸ هزار تُن پسماند در ایران
پسماندهای اشتغال‌آفرین؛

تولید روزانه ۵۸ هزار تُن پسماند در ایران

در ایران به طور میانگین روزانه ۵۸ هزار تن پسماند تولید می‌شود و این عدد در تهران ۷ هزار تن است.

به گزارش بازار، تولید روزانه ۵۸ هزار و سالانه ۲۰ میلیون تُن پسماند عادی شهری در ایران، موضوعی است که علاوه بر لزوم توجه به منظور حفظ محیط زیست، می‌تواند در تعبیری جدید از اقتصاد تحت عنوان «اقتصاد چرخشی» به منبعی برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد و حتی ارزآوری برای کشور تبدیل شود.

گلزاری، مدرس دانشگاه و کارشناس محیط زیست گفت: واقعیت این است که هر سال حدود ۱۰۰ میلیارد تن از منابع زمین استخراج می‌شود و بازدهی این محصولات در دنیا حدود ۶ درصد است و متاسفانه ۸۰ درصد این محصولات تولید شده، عمر کمتر از ۶ ماه دارند.

ما با اینهمه فشاری که به اقتصاد دنیا وارد می‌کنیم و آلودگی‌هایی که برای آب و هوا و خاک به وجود می‌آوریم، در نهایت با این آمار و ارقام، انتخابی به جز اقتصاد چرخشی نداریم. همچنین با مصرف‌گراتر شدن مردم و بالا رفتن رفاه در زندگی، مصرف منابع با شیب تندی رو به افزایش است و اگر ادامه پیدا کند، تا ۱۰ سال آینده، تا ۲ برابر منابع زمین بیشتر مصرف می‌شود، در صورتی که با اقتصاد چرخشی می‌توانیم آن را به یک سوم کاهش دهیم.

در ایران به طور میانگین روزانه ۵۸ هزار تن پسماند تولید می‌شود و این عدد در تهران ۷ هزار تن است. این آمار فقط مربوط به پسماند شهری است و ما به پسماندهای صنعتی، بیمارستانی و کشاورزی نمی پردازیم.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha