گزارش سازمان فضایی به سازمان مدیریت بحران از مناطق سیل‌زده

گزارش سازمان فضایی به سازمان مدیریت بحران از مناطق سیل‌زده

تصاویر ماهواره خیام از بخش‌های مختلف استان‌های لرستان و خوزستان به‌ویژه شهر «معمولان» توسط کارشناسان سازمان فضایی ایران تحلیل شد و در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار گرفت.

به گزارش بازار، سازمان فضایی ایران در راستای پایش منابع آبی و بارندگی‌های چند روز اخیر در مناطق مختلف کشور، با استفاده داده‌های ماهواره خیام اقدام به پایش مناطق مختلف کرده است.

در این پایش، ماهواره خیام با دریافت فرمان از ایستگاه زمینی، از بخش‌های مختلف استان‌های لرستان و خوزستان به ویژه شهر معمولان و روستاهای پیرامون آن، با دقت بسیار خوبی تصویربرداری کرده است و کارشناسان سازمان فضایی ایران اقدام به تحلیل داده‌های این تصاویر کردند.

براساس داده‌های گردآوری شده، ده‌ها نقطه در استان‌های لرستان و خوزستان به‌خصوص حاشیه رودخانه‌های «کشکان» و کرخه، قبل و بعد از بارندگی‌های اخیر مورد ارزیابی قرار گرفته است و نقاطی که با طغیان رودخانه رو به رو شده بودند مشخص شدند.

گزارش کامل این ارزیابی‌ها در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفته است تا این ستاد به‌منظور رسیدگی به مناطق آسیب دیده و برنامه‌ریزی برای بارش‌های آینده، بتواند دقیق‌تر عمل کند.

گزارش سازمان فضایی به سازمان مدیریت بحران از مناطق سیل‌زده

کد خبر: ۲۵۷٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha