۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
فعالیت صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن با ۳۰ درصد ظرفیت
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

فعالیت صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن با ۳۰ درصد ظرفیت

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن از ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۵۰ هزار تنی در این صنعت خبر داد و گفت: ۳۰ درصد ظرفیت این صنعت هم اکنون فعال است.

به گزارش بازار، محمدرضا بهشتیان رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن گفت: انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن با ۲۱ سال سابقه، در ابتدا با ۱۵ عضور آغاز به کار کرد و اکنون با ۲۴۵ عضو رسمی، دارای پروانه و استاندارد مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: لوله‌های پلی اتیلن، پروپیلن و اتصالات در صنایع آب، گاز، نفت و پتروشیمی و کشاورزی استفاده می‌شود.

بهشتیان به ظرفیت اسمی تولید در این صنعت اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید در صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن است که هم اکنون به دلیل مشکلات نقدینگی، فرسودگی ماشین آلات، پرداخت نشدن بدهی‌ها و قطعی برق صنایع، فقط ۳۰ درصد این ظرفیت فعال است.

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن برخی از تجهیزات این صنعت با عمر ۴۰ ساله نیازمند نوسازی است که این امر مستلزم پرداخت هزینه‌های سنگینی است.

وی ادامه داد: تامین تجهیزات طرح‌های عمرانی آبرسانی دولت از دریای عمان به مراکز کشور و همچنین طرح آبرسانی به مناطق محروم نیاز به این صنعت و تولیدات آن را نمایان می‌کند.

بهشتیان در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مبنی بر اینکه تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز طرح‌های عمرانی کشور است یا خیر؟ گفت: در صورت تامین مواد اولیه و رفع چالش‌های موجود بیشتر از ظرفیت حال حاضر می‌توانیم تولید کنیم و پاسخگوی کامل نیاز طرح‌های عمرانی کشور خواهیم بود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن در خصوص رقابت پذیری تولیدات داخلی در مقایسه با نمونه‌های خارجی گفت: هم اکنون محصولات تولیدی لوله و اتصالات پلی اتیلن ۱۰۰ درصد از لحاظ کیفی قابل رقابت است و مواد اولیه داخلی، نیروی کار ارزان در مقایسه با سایر کشورها و برخی امکانات موجود از مزایای این صنعت است و قیمت تمام شده به مراتب از نمونه‌های خارجی پایین‌تر است و با تولید خوب و با برنامه قطعا نیازی به واردات نداریم.

وی به صادرات لوله‌های پلی اتیلن اشاره کرد و گفت: هم اکنون کشورهای خارجی و همسایه همچون عراق و ترکیه متقاضی محصولات تولیدی ایرانی هستند.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha