۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
خودکفایی ۹۸ درصدی در ساخت تجهیزات صنعت برق
️معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اعلام کرد

خودکفایی ۹۸ درصدی در ساخت تجهیزات صنعت برق

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: ️اکنون بیش از ۹۸ درصد تجهیزات صنعت برق، تولید داخل است و متخصصان مورد نیاز این صنعت ۱۰۰ درصد از نیروهای داخلی هستند.

به گزارش بازار، حمیدرضا پیرپیران با بیان اینکه پس از انقلاب، دانش‌آموختگان خوب دانشگاه وارد صنعت برق شدند و کارها را به دست گرفتند، افزود: در حوزه تولید، انتقال و توزیع در صنعت برق بعد از به‌کارگیری دانش‌آموختگان خوب کشور، حرکت رو به رشد شروع شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اظهار داشت: ️پس از پیروزی انقلاب، چند بحران داشتیم؛ یکی از این بحران‌ها جنگ تحمیلی بود، کشور شرایط سختی را در این دوران سپری کرد، بمباران‌هایی که روی می‌داد و تخریبی که در تاسیسات برق کشور اتفاق می‌افتاد، اگرچه دوران سختی را رقم زده بود اما سازنده بود.

وی اضافه کرد: ️به‌ عنوان مثال در دوران جنگ تحمیلی پست ۴۰۰ کیلوولت تیران در برق منطقه‌ای اصفهان به‌صورت کامل بمباران و تخریب شد، همکاران صنعت برق در آن زمان در یک بازه زمانی کوتاه، پست را بازسازی و به مدار می‌آورند، یک چنین تحولاتی در شروعِ تحویل گرفتن صنعت برق از خارجی‌ها می‌افتد و سبب ایجاد این خودباوری می‌شود که در حوزه‌های مختلف می‌توانیم حرکت‌های روبه‌رشدی داشته باشیم.

پیرپیران افزود: ️پس از جنگ تحمیلی، در جهت صنعتی‌تر شدن بیشتر کشور، قدم‌های خودکفایی در ابعاد مختلف برداشته شد و در عمل یک بار مصرفی برق به صنعت برق تحمیل شد، زیرا کشور به سمت خودکفایی در ابعاد مختلف حرکت می‌کرد، اما با نگاه تحولی که در برنامه‌های کلان جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌شود در واقع تلاش‌هایی اتفاق می‌افتد که در حوزه تولید، انتقال و توزیع رشد خیلی خوبی را رقم می‌زند و حرکت به سمت خودکفایی ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: ️پس جنگ تحمیلی نیز تحریم‌های ظالمانه اتفاق افتاد، اما به لطف خدا و برنامه‌ریزی‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران انجام شد به سمتی حرکت کردیم که اکنون می‌توانیم بگوییم بیش از ۹۸ درصد تجهیزات متخصصان مورد نیاز صنعت برق، داخلی هستند و تولیدها در داخل کشور انجام می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: در بخش توزیع نیز ۱۰۰ درصد تجهیزات مصرفی و متخصصان مورد نیاز داخلی هستند.

کد خبر: ۲۵۷٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha