۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
۵۳ درصد نیروهای پروژه های نفت و گاز ایلام غیربومی هستند
معاون استاندار ایلام:

۵۳ درصد نیروهای پروژه های نفت و گاز ایلام غیربومی هستند

ایلام- - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در حال حاضر به دلیل نبود مهارت های لازم توسط نیروی های بومی، ۵۳ درصد نیروهای پروژه های نفت و گاز ایلام غیربومی هستند.

به گزارش بازار، حیدر نعمتی ظهر سه‌شنبه در نشست با اتاق بازرگانی و اصناف ایلام با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در محل اتاق بازرگانی ایلام اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های بزرگی برای رونق تولید و توسعه اشتغالزایی است که نیازمند نیروی ماهر در این بخش ها است.

وی با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز در استان، افزود: ۴ درصد ذخائر نفت و ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور در این استان قرار دارد که باعث شده هم اکنون پروژه های متعدد نفت و گاز در استان فعال شود.

نعمتی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد نیروهای فعال در این پروژه ها به دلیل اینکه نیروهای بومی مهارت لازم را ندارند، غیربومی هستند، اظهار کرد: باید اتاق فکری در آموزش فنی و حرفه‌ای استان تشکیل شود و برای این معضل در استان فکری کرد.

وی افزود: علاوه بر بخش نفت و گاز، استان ایلام در بخش معادن و کشاورزی نیز دارای ظرفیت های بزرگی است که باز هم نیازمند نیروی ماهر برای استفاده از ظرفیت ها است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام دارای ظرفیت های بزرگی مثل مرز مهران برای صادرات کالا است که البته رونق صادرات در استان نیازمند جهش تولید در استان است.

شعبان فروتن اضافه کرد: واحدهای تولیدی در استان ایلام نیازمند حمایت هستند چراکه رونق تولید باعث  اشتغال، ارزآوری و صادرات می شود.

کد خبر: ۲۵٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha