۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کاهش نرخ فولاد باعث عدم رونق تولید شده است
رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران در گفت‌وگو با بازار:

کاهش نرخ فولاد باعث عدم رونق تولید شده است

تهران- رستگار، رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران گفت: کاهش نرخ فولاد باعث عدم رونق تولید شده است با برنامه ریزی که دولت انجام داده به زودی امیدوار هستیم که تحول بزرگی در این حوزه را شاهد باشیم.

حمیدرضا رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در صنف آهن اکثر فعالان به خاطر کاهش نرخ فولاد متضرر می شوند گفت: بازار در برهه کنونی روال آرام دارد و امیدواریم که رونق تولید و بازار را شاهد باشیم البته با برنامه ریزی که دولت انجام داده به زودی امیدوار هستیم که تحول بزرگی در این حوزه را شاهد باشیم.

وی افزود: یکی از موضوعات که در فصول سال باعث می شود که تولید کنندگان به مشکل برخورند بحث انرژی از جمله گاز و برق است سال گذشته تولیدکنندگان دغدغه بسیاری داشتند که با پیگیری هایی که انجام دادیم توانستند خود را وفق دهند اما بهرحال وضعیت کوره ها در صنعت آهن و فولاد به این راحتی نیست که بتوان گاز یا برق را قطع و دوباره وصل کرد، هر بار که این اتفاق بیفتد بسیار هزینه بر است.

رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران گفت: کارگران و پرسنل کارخانجات را نیز نمی توان ساده تعطیل کرد اگر قرار است قطعی گاز اتفاق بیفتد حتما از بسیار قبل تر حتا ساعت این موضوع را به ما اطلاع دهند. اگر می خواهیم از تولید حمایت کنیم باید دو جانبه باشد.

رستگار تاکید کرد: برخی از واحدهای خدماتی و رفاهی مصارف گاز بسیار بالایی دارند و در فضای باز مشعل های بزرگ روشن و استفاده می کنند تا بتوانند به مردم خدمات بهتر و بیشتری بدهند، نمی گویم این موضوع نباشد اما حتما باید تفکیک شود از کارخانه ای که با سخت ترین شرایط در حال کار است

وی تاکید کرد: یعنی در شرایط حال حاضر کشور سخت ترین شرایط را کارخانجات دارند تعرفه قطعا باید به گونه ای باشد که تولید کننده بتواند به کارش ادامه دهد. برای امسال فصل سرمای امسال و قطعی گاز شرایط عادی پیش بینی می شود،

رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران افزود: شرایط عادی است و مشکل خاصی پیش بینی نمی شود امیدواریم شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد و تولیدکنندگان امسال در مواجهه با فصل سرما دچار قطعی نشوند و مشکلی نداشته باشند.

کد خبر: ۲۵۷٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha