۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در سردخانه‌های ساوه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مرکزی تاکید کرد؛

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در سردخانه‌های ساوه

ساوه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مرکزی از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در سردخانه‌های ساوه خبر داد و گفت: هدف گذاری ما از این اقدام، رشد ۲۰ درصدی ظرفیت سردخانه ها در این شهرستان است.

علی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از رشد ۲۰ درصدی ظرفیت سردخانه‌های ساوه برای انباشت و نگهداری محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: بر این اساس ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان که قطب تولید میوه در استان است، از ۵۰ به ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به هدف‌گذاری صورت‌گرفته برای افزایش ظرفیت سردخانه‌های ساوه به ۱۰۰ هزار تن اضافه کرد:‌ تا امروز بخش خصوصی نیمی از این ظرفیت یعنی ۵۰ هزار تن را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث سردخانه‌های جدید را ۱۵۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش از تولید تا فرآوری و صادرات میوه‌های ساوه از جمله انار باید ۴۰ هزار تن دیگر سردخانه‌سازی صورت بگیرد.

صفری ادامه داد: با این حال برای ایجاد این میزان سردخانه هم به دنبال جذب سرمایه‌گذارانی از بخش خصوصی هستیم و اصولاً ساختن و نگه‌ٔداشت سردخانه و صنایع تکمیلی بخش کشاورزی به صرفه و صلاح دولت و مردم نیست.

کد خبر: ۲۵۷٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha