۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
افتتاح مترو پرند احتمالا هفته آینده| جریمه مالیاتی بانک‌های متخلف مسکن ملی به صندوق ملی واریز نشد
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح مترو پرند احتمالا هفته آینده| جریمه مالیاتی بانک‌های متخلف مسکن ملی به صندوق ملی واریز نشد

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مترو پرند توسط رئیس جمهور در هفته آینده خبر داد و گفت: تاکنون جریمه مالیاتی بانک‌های متخلف نهضت ملی مسکن به صندوق ملی مسکن واریز نشده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح ۱۱۶۵ واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه در پاسخ به این پرسش که دلیل تعویق افتتاح مترو پرند چیست؟ گفت: تست گرم مترو پرند انجام شده است و این پروژه آماده افتتاح شده و منتظریم با حضور آیت‌الله رییسی رییس جمهوری این طرح ملی به بهره‌برداری برسد.

مشکل مربوط به تامین برق پروژه مترو پرند رفع شده و احتمالا هفته آینده افتتاح خواهد شد

بذرپاش با تاکید بر اینکه مشکل مربوط به تامین برق پروژه مترو پرند رفع شده و احتمالا هفته آینده افتتاح خواهد شد ادامه داد: افتتاح مترو پرند و وصل شدن آن به مترو تهران می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص پرداخت جریمه ۶۳ هزار میلیارد تومانی بانک های متخلف که تسهیلات تکلیفی نهضت ملی مسکن را پرداخت نکرده اند، اظهار داشت: تاکنون جریمه مالیاتی بانک‌ها به صندوق ملی مسکن واریز نشده است.

بر اساس قانون، بانک‌ها باید ۲۰ درصد منابع تسهیلاتی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما تعدادی از بانک‌ها از این کار استنکاف کرده‌اند که طبق قانون باید جریمه آن را سازمان امور مالیاتی پس از اخذ به صندوق ملی مسکن واریز کند

وی افزود: بر اساس قانون، بانک‌ها باید ۲۰ درصد منابع تسهیلاتی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما تعدادی از بانک‌ها از این کار استنکاف کرده‌اند که طبق قانون باید جریمه آن را سازمان امور مالیاتی پس از اخذ به صندوق ملی مسکن واریز کند.

بذرپاش ادامه داد: اسامی بانک‌های متخلف به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است و این مسئله از طریق کمیته‌های مختلفی که تشکیل شده پیگیری خواهد شد.

پرداخت تسهیلات و جریمه مالیاتی از سازمان امور مالیاتی را مطالبه می کنیم چون حق مردم است

وی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات و جریمه مالیاتی از سازمان امور مالیاتی را مطالبه می کنیم چون حق مردم است. البته نمی خواهیم بانک ها خلاف واقع جریمه شوند و باید مطابق عدالت رفتار شود. این تصمیم شخصی نیست و قانون است و برای همه لازم الاجراست‌.

طبیعی است که بانک‌ها نسبت به پرداخت جریمه مالیاتی در نهضت ملی مسکن اعتراض کنند

وی با تاکید بر اینکه یک نماینده برای پیگیری این اقدام معرفی کرده ام و یک نماینده را نیز رییس کل بانک مرکزی تعیین کرده است افزود: به هر حال طبیعی است که بانک‌ها نسبت به پرداخت جریمه مالیاتی در نهضت ملی مسکن اعتراض کنند. بنابراین در رابطه با جریمه بانک‌های متخلف و واریز مبلغ جریمه به صندوق ملی مسکن در بانک مرکزی جلسات خوبی برگزار شده و همکاران در ارتباط مستمر با بانک مرکزی هستند.

ارتباط عدم پرداخت وام مسکن و اهمال در پرداخت نکردن وام توسط بانک ها به سامانه، هوای بارانی و برفی منسوخ شده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ممکن است به سامانه وزارت راه ایرادتی وارد باشد و نمی خواهیم خود را از مشکلات مبرا کنیم، تاکید کرد: ارتباط عدم پرداخت وام مسکن و اهمال در پرداخت نکردن وام توسط بانک ها به سامانه، هوای بارانی و برفی منسوخ شده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha