۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
طلای جهانی دوباره جان گرفت

طلای جهانی دوباره جان گرفت

قیمت طلا امروز افزایش یافت و نزدیک به سطح کلیدی ۲۰۰۰دلار در هر اونس بود، چون ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا باعث افزایش تقاضا برای طلا شد.

به گزارش بازار، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۵ درصد افزایش به ۱۹۹۴ دلار و ۳۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۹۹۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. طلا روز سه شنبه به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود یعنی ۲۰۰۷ دلار و ۲۹ سنت رسیده است.

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در OANDA گفت: پیش‌بینی این چرخش مؤثر به سمت اوج چرخه افزایش نرخ بهره، به معنای نرمی مداوم دلار آمریکا و بازدهی طولانی‌تر در ایالات متحده است که حداقل در کوتاه‌مدت از قیمت طلا حمایت می‌کند.

دلار پس از افزایش در دو جلسه گذشته، ۰.۱ درصد در برابر رقبای خود کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. شاخص بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید.

نظرسنجی روز چهارشنبه نشان داد، با وجود نشانه‌های رو به رشد مبنی بر کند شدن رشد قیمت‌ها، انتظارات تورمی مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه نوامبر برای دومین ماه متوالی افزایش یافت.

طبق گزارش رویترز، معامله‌گران به طور گسترده‌ای انتظار دارند که فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه دسامبر نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد اما بر اساس داده‌های مربوط به مطالبات بیکاری، انتظارات کاهش نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ کاهش داد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۷۳ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۲۶.۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵۹ دلار و ۹۵ سنت رسید.

کد خبر: ۲۵۷٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha